  • 1. Data: 2006-08-18 19:01:05
    Temat: Sprzedaż samochodu przed 6 m-cami
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Witam,
    Mam pytanie do znawców tematu: sprzedaję auto za 20tys (kupilem za 10tys),
    przed uplywem 6 miesięcy, roznica 10tys podlega opodatkowaniu 19% (lub
    innemu zgodnie z progiem). Kiedy zglaszam sprzedaż do US, na koniec roku czy
    od razu? Czy jesli na umowie sprzedazy wpiszę 10tys, plus jakies uszkodzenia
    auta, US moze przyczepić się do tego, gdyz cena rynkowa wynosi 20tys? Czy
    wogole moze podważyc kwotę wpisaną na umowie?
    Dzieki za pomoc,

    Umiar

  • 2. Data: 2006-08-18 19:46:57
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu przed 6 m-cami
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Umiar" Wystukał na swej klawiaturce oto coś takiego:
    > Witam,
    > sprzedaję auto za 20tys (kupilem za 10tys),

    Jeśli kupiłeś za 10tyś to i mogłeś sprzedać za 10 tyś

    > przed uplywem 6 miesięcy, Kiedy zglaszam sprzedaż do US, na koniec roku
    > czy od razu?

    Z tego co pamietam (też kiedyś sprzedałem przed upływem 6 mcy) zgłaszasz na
    pit na koniec roku

    >Czy jesli na umowie sprzedazy wpiszę 10tys, plus jakies uszkodzenia auta,
    >US moze przyczepić się do tego, gdyz cena rynkowa wynosi 20tys? Czy wogole
    >moze podważyc kwotę wpisaną na umowie?

    Podważyć może ale dlaczego Tobie ? Może zacząć od tego od kogo kupiłeś

    > Dzieki za pomoc,

    Nie ma za co :-)

    Gdybym się mylił to proszę mnie poprawić...

  • 3. Data: 2006-08-18 21:46:15
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    wojjan napisał:
    > Podważyć może ale dlaczego Tobie ? Może zacząć od tego od kogo kupiłeś

    no to napiszę inaczej: kupuje auto za granicą, na umowie mam np. 100EUR
    (wiadomo, akcyza), rejestruje, sprzedaje po miesiacu za 20tys (taka wartosc
    rynkowa), place 19% od dochodu. Ale jesli na umowie sprzedazy w kraju wpisze
    kwote 400zl z adotacją ze auto uszkodzone itp, to czy US w jakis sposob moze
    podważyc taką umowę?

    Umiar

  • 4. Data: 2006-08-18 22:22:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@p...inna.pl> napisal(a):

> [...]
    > kwote 400zl z adotacją ze auto uszkodzone itp, to czy US w jakis sposob moze

    Oczywiście bo w PL sprzejajesz auto wg wartości rynkowej, a nie ceny
    sprzedaży. Zatem zapłaciszp podatek od 20 tys - 100 EUR
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-08-20 19:12:27
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    > Oczywiście bo w PL sprzejajesz auto wg wartości rynkowej, a nie ceny
    > sprzedaży. Zatem zapłaciszp podatek od 20 tys - 100 EUR

    A gdzie mozna dostac ta wartosc rynkowa?W Eurotaxie?I dlaczego wedlug niej
    jesli auto naprawde ma uszkodzenia i jest sprzedawane po nizeszej cenie.
    Annacor

  • 6. Data: 2006-08-20 19:28:20
    Od: berton <b...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Aug 2006 22:22:49 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Oczywiście bo w PL sprzejajesz auto wg wartości rynkowej, a nie ceny
    > sprzedaży. Zatem zapłaciszp podatek od 20 tys - 100 EUR
    Według wartości rynkowej z tabeli jest liczony PCC. Sprzedać mogę za taką
    jaką ustalę z kupującym, jak będzie dużo niższa niż rynkowa z PCC policzą
    z tabeli. Co do kwoty na umowie, to jakoś wierzyć mi się nie chce, że urząd
    mi ją może regulować, czy się mylę?

    berton

  • 7. Data: 2006-08-20 20:26:03
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    berton napisał:
> [...]
    > PCC policzą z tabeli. Co do kwoty na umowie, to jakoś wierzyć mi się
    > nie chce, że urząd mi ją może regulować, czy się mylę?

    no wlasnie o to pytam, ale jak na razie nie znalazlem odpowiedzi. Jedni
    piszą w archiwum ze podajesz w PIT na koniec roku kwote juz, placisz
    podatek, jesli wyjdzie z roznicy K-S.
    A inni piszą ze US olewa umowe i nalicza podatek od ceny rynkowej, kompletny
    mętlik.

    Umiar
    CKMK

  • 8. Data: 2006-08-20 20:30:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@i...pl> napisal(a):

    > A gdzie mozna dostac ta wartosc rynkowa?W Eurotaxie?I dlaczego wedlug niej
    > jesli auto naprawde ma uszkodzenia i jest sprzedawane po nizeszej cenie.

    Jeśli istotnie ma uszkodzenia i uprzesz się, że wartość rynkowa jest
    niższa, to urząd powoła rzeczoznawcę. Jeśli jego wycena będzie się
    różniła o więcej niż bodajże 30% niż Twoja, to za jego pracę Ty
    zapłacisz.

  • 9. Data: 2006-08-20 20:37:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@p...inna.pl> napisal(a):

> [...]
    > podatek, jesli wyjdzie z roznicy K-S.
    > A inni piszą ze US olewa umowe i nalicza podatek od ceny rynkowej, kompletny

    Bo są dwa różne podatki ;-)

    Podatek PCC płaci się od wartości rynkowej. Tutaj nie ma wątpliwości.
    Podatek dochodowy płaci się, jak sama nazwa wskazuje, od dochodu.
    Tutaj istotnie możesz sprzedać za 200 EUR, trochę Cię w błąd
    wprowadziłem w poprzednim poście, bo samemu mi się wymieszały podatki :)
    Tak to jest siadać po pijaku do komputera. :)

    ALE: urząd może zakwestionować tę cenę sprzedaży w zakresie takim, że
    zechce sprawdzić, czy istotnie za tyle sprzedałeś, czy też może cena
    na umowie nie odpowiadała jednak prawdziwej cenie transakcji. Generalnie
    to ma słabe możliwości ku temu, ale ryzyko jakieś tam jest. No i
    pamiętaj, że musisz wtedy trzymać dokumenty określające dochód (czyli
    dokument kupna i dokument sprzedaży) przez pięć, a właściwie sześć lat
    od sprzedaży, bo urząd w każdej chwili może zechcieć to sprawdzić. Nie
    wyrzucaj papierów zatem.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2006-08-21 08:15:08
    Od: "Umiar" <u...@p...inna.pl>

    Samotnik napisał:>
> [...]
    > dokument kupna i dokument sprzedaży) przez pięć, a właściwie sześć lat
    > od sprzedaży, bo urząd w każdej chwili może zechcieć to sprawdzić. Nie

    no tak wlasnie myslalem. Ale: sprzedaję samochod dzis, jest silnik do
    wymiany, otarcia itp.Jutro nowy wlasciciel jedzie nim do warsztatu i
    naprawia w ciagu miesiaca. I jezdzi. Ja na koniec roku wypelniam PITa, i
    pisze z sprzedalem auto za 1000zl, w umowie pisze ze uszkodzenia i wogole.
    Jak US po roku od sprzedazy jest w stanie wycenic to auto, naprawione,
    sprawne, jezdzące? Cos w tym wszystkim nie gra....

    Umiar
    CKMK