  • 11. Data: 2006-08-21 08:40:05
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu przed 6 m-cami
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@p...inna.pl> napisal(a):

    > no tak wlasnie myslalem. Ale: sprzedaję samochod dzis, jest silnik do
    > wymiany, otarcia itp.Jutro nowy wlasciciel jedzie nim do warsztatu i
    > naprawia w ciagu miesiaca. I jezdzi. Ja na koniec roku wypelniam PITa, i
    > pisze z sprzedalem auto za 1000zl, w umowie pisze ze uszkodzenia i wogole.
    > Jak US po roku od sprzedazy jest w stanie wycenic to auto, naprawione,
    > sprawne, jezdzące? Cos w tym wszystkim nie gra....

    No, nie gra. :) Ale raczej nie będzie patrzył na samochód, bo już nie
    jest Twój, nabywca nie jest stroną postępowania podatkowego.

    Po prostu - w praktyce rzecz nie do zweryfikowania. Ale jak trafisz na
    urzędnika, którego taka operacja ukłuje w oczy, no to będziesz się
    bujał z odwołaniami do IS itd. Polska to bananowa republika, tutaj
    jest możliwe wszystko, w majestacie prawa.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2006-08-29 09:43:11
    Od: "Tadeusz" <t...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <> napisał w wiadomości

    > Jeśli istotnie ma uszkodzenia i uprzesz się, że wartość rynkowa jest
    > niższa, to urząd powoła rzeczoznawcę. Jeśli jego wycena będzie się
    > różniła o więcej niż bodajże 30% niż Twoja, to za jego pracę Ty
    > zapłacisz.

    dokładnie o 33% ... (lub więcej oczywiście)...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 13. Data: 2006-08-29 20:03:02
    Od: "Tadeusz" <t...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Umiar" <> napisał w wiadomości

> [...]
    > pisze z sprzedalem auto za 1000zl, w umowie pisze ze uszkodzenia i wogole.
    > Jak US po roku od sprzedazy jest w stanie wycenic to auto, naprawione,

    US zażąda faktur za naprawę ...
    a jak ich nie będzie uzna że wartość była zaniżona :(

    mój znajomy ma tak z mieszkaniem:
    sprzedał jakis czas temu taniej mieszkanie w kiepskim stanie
    z całą pewnością do remontu - kupujacy wyremontował
    trochę sam, trochę przez jakiegoś znajomego
    ale faktur czy rachunków nie miał na to
    więc US uznał że wartość przedmiotu sprzedaży była zaniżona
    i zażądał dopłaty podatku od czynności cywilnoprawnych
    a ponieważ kupujący (który zwyczajowo płaci) wyjechał
    za granicę to ścigają sprzedającego ...

    PS: US robi taką wycenę o którą pytasz przez biegłego rzeczoznawcę

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 14. Data: 2006-08-30 07:47:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Aug 2006, Tadeusz wrote:

    > więc US uznał że wartość przedmiotu sprzedaży była zaniżona
    > i zażądał dopłaty podatku od czynności cywilnoprawnych
    > a ponieważ kupujący (który zwyczajowo płaci)

    wKF: za PCC zwyczajowo odpowiadają obie strony :)

    pzdr, Gotfryd