    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż samochodu
    Date: Wed, 09 May 2007 21:53:42 +0200

    Witam

    Znajomi chcą sprzedać samochód osobowy, który mają w ŚT. Samochód jest
    używany w DG przez 4 lata, był kupiony w 2003 roku jako używany, za
    około 50000 PLN brutto, ma homologację na ciężarowy, więc odliczono od
    niego VAT, ale nie wiem dokładnie czy pełny, czy jakiś fragment (jak
    wtedy było w przepisach?).
    Aktualnie chcą go sprzedać, wystawić fakturę ze stawką VAT 22%. Czy to
    jest dobry pomysł? Czy nie lepiej byłoby sprzedać go jako sprzęt używany
    ze stawką ZW?
    Ktoś im jeszcze namącił, że będą musieli po sprzedaży nie tylko
    odprowadzić te 22% VAT z faktury sprzedaży, ale także zwrócić VAT
    wcześniej odliczony (od ceny zakupu). Mnie się coś obiło o uszy, że robi
    się jakąś korektę VAT przy ŚT używanych krócej niż 5, czy 10 lat, ale
    też nie wiem, czy nie bredzę - jak to poprawnie powinno wyglądać?

    Maciek