  • Data: 2007-05-10 06:56:08
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 May 2007, Maciek wrote:

    > To jest osobowy z homologacją na ciężarowy, czyli z kratką :-)

    Hm... nie wiem gdzie miałem oczy, że nie widziałem wyraźnego
    tekstu "osobowego" :]

    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    > Ok, ale znalazłem taką "poradę" - w podrozdziale "Sprzedaż samochodu
    > osobowego":
    > http://tiny.pl/dk74

    Jak najbardziej się zgadza i znajdziesz kilka dyskusji w archiwum
    grupy.
    Podstawowe elementy:
    - to ze sprzedaż samochodu osobowego jest sprzedażą zwolnioną znajdziesz
    w *rozporządzeniu ministra* (a nie ustawie!)
    - zasady korekty wynikają z ustawy.

    > O ile dobrze wiem, to 100%, czyli przy zakupie samochodu odliczano pełen VAT
    > (oczywiście w ramach ówczesnych możliwości).

    No to przypadnie korygować.
    Oczywiście koryguje się VAT *odliczony*, a nie VAT *zapłacony*, więc
    ważne jest wg których przpisów odliczali!
    Jak odliczono 50% kwoty VAT zapłaconego, to ta wielkość podlega korekcie.
    :)

    W artykule wyjaśniono jaką część VAT trzeba skorygować, bo przyznam
    na podstawie samego czytania przepisów miałem kłopot z dojściem czy
    koryguje się "z góry" czy "z dołu" (tj. czy liczą się pełne lata
    czy zaczęte lata).
    Przez to że "dobrali sobie" ściśle pasujący okres (zakup z lutym,
    sprzedaż w marcu) nie wyjaśnili jak obsłużyć (czy doliczyć do przebytej
    czyli rozliczonej dla VAT, czy dla przyszłej czyli podlegającej
    korekcie VAT) część roku, ale w tym nie pomogę bo jak piszę - nie
    rozwikłałem :)

    pzdr, Gotfryd