  • Data: 2010-04-06 10:49:05
    Temat: Sprzedaż darowanego mieszkania i kupno nowego
    Od: Paweł Socha <p...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam następujący problem. Rok temu sprzedałem moje mieszkanie, które stało
    się moją własnością w wyniku darowizny (rodziców). Mieszkanie to stanowiło
    więc odrębną własność (jestem żonaty, byłem w momencie darowizny i
    sprzedaży ). Jako że od momentu darowizny do sprzedaży nie upłynął okres 5
    lat, więc aby uniknąć zapłaty podatku napisałem stosowne pismo do US, że
    środki ze sprzedaży mieszkania w ciągu 2 lat przekażę na cele mieszkaniowe.
    No i teraz przyszła pora zrealizować obietnicę złożoną urzędowi - chcę nabyć
    nową nieruchomość. Problem polega na tym, że wartość nowej nieruchomości
    jest zbliżona do wartości sprzedanego mieszkania - z tym tylko że nową
    nieruchomość nabywamy już z żoną wspólnie - a więc teoretycznie nasz udział
    to 50/50 (nie mamy rozdzielności majątkowej). I teraz pytanie - czy jeśli
    np. sprzedałem mieszkanie za 300000 (ale sam) i teraz kupujemy nowe za
    300000 (ale razem) to US będzie to widział tak, że mój wkład jest 150000 i
    od pozostałych 150000 będę musiał zapłacić podatek?? (jako że wszystko idzie
    na starych przepisach to w moim przypadku jest to 19% :-( )

    Pozdrawiam
    Paweł

    4974 (20100325) __________