  • 11. Data: 2012-04-09 22:06:10
    Temat: Re: Sprzedaż auta z radiem CB a kasia fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Apr 2012, tomek wrote:

    >> http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html

    > Ok, ale w takim razie coś mi tu nie gra - skoro wg art.5 opodatkowaniu
    > podlega tylko odpłatna dostawa towarów, to dostawy podpadające pod art. 7.2
    > nie powinny być opodatkowane (jako nieodpłatne) - a chyba są?

    Sa.
    Sa traktowane *jak odpłatne* w zakresie definicji dostawy towarów,
    tak jak zapisali wyżej.
    Popatrz tak:
    "odpłatna dostawa towarów" (to art.5)
    "dostawa towarów traktowana *jak* odpłatna dostawa to m.in. darowizna"
    (to art.7.2)

    Jak wolisz inna wersję: "przez odpłatna dostawę towarów należy również
    rozumieć nieodpłatna dostawę towarów" :P

    BTW:
    Jesli potrzebujesz jeszcze jakiegos absurdu językowego, to zwróc uwagę,
    jak ustawodawca precyzyjnie i wielokrotnie rozdziela od siebie
    "dostawę towarów" i "swiadczenie usług".
    A pózniej przeczytaj art.84.1 do 1. przecinka :)
    To jest normalnie dzieło sztuki ;] (z zastrzeżeniem, że nie wykluczam
    iż ktos ma w zanadrzu "hak" do wykorzystania z tego tytułu, choć
    nie wiem jak miałby działać, niemniej wpisanie takiego tekstu owym
    dziełem sztuki pozostaje)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-04-10 13:04:49
    Od: tomek <t...@b...pl>

> [...]
    >
    > Jak wolisz inna wersję: "przez odpłatna dostawę towarów należy również
    > rozumieć nieodpłatna dostawę towarów" :P

    Ano, prawdziwa uczta :) Ale ja się doczepię - skoro darowizny są
    traktowane jako dostawy odpłatne, tzn. mieszczą się w zakresie art.
    5.1.1, to skoro definicja sprzedaży z art. 2 pokrywa się z tą z art.
    5.1.1 w zakresie dostaw towarów, to może darowizny też się tam mieszczą
    (tam - tzn. są sprzedażą) ?

> [...]
    > "dostawę towarów" i "swiadczenie usług".
    > A pózniej przeczytaj art.84.1 do 1. przecinka :)

    A to dobre jest, faktycznie chyba jakiś hak tam drzemie :)

    Tomek

  • 13. Data: 2012-04-10 19:29:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2012, tomek wrote:

> [...]
    > definicja sprzedaży z art. 2 pokrywa się z tą z art. 5.1.1 w zakresie dostaw

    Ratio legis.
    Jesli występuja dwa różne pojęcia i wyraznie nie powiedziano inaczej,
    to znaczy że to sa *różne* pojęcia.

    > to może darowizny też się tam mieszczą (tam - tzn. są sprzedażą) ?

    Własnie wywodzisz że nie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-04-10 20:52:11
    Od: tomek <t...@b...pl>

    > Ratio legis.
    > Jesli występuja dwa różne pojęcia i wyraznie nie powiedziano inaczej,
    > to znaczy że to sa *różne* pojęcia.

    > Własnie wywodzisz że nie :)

    Ja nie mówię że nie, ale jest to tak ślisko zapisane że gdyby o mnie
    chodziło to chyba bym nie liczył na to że kontroler podzieli moje zdanie :)

    Tomek

  • 15. Data: 2012-04-10 22:03:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2012, tomek wrote:

    > Ja nie mówię że nie, ale jest to tak ślisko zapisane że gdyby o mnie chodziło
    > to chyba bym nie liczył na to że kontroler podzieli moje zdanie :)

    :D
    Trzeba by poszukac jakiejs interpretacji, ale przyznam: nie chce mi się.

    pzdr, Gotfryd