    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 9 Apr 2012 22:06:10 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż auta z radiem CB a kasia fiskalna

    On Mon, 9 Apr 2012, tomek wrote:

    >> http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html

    > Ok, ale w takim razie coś mi tu nie gra - skoro wg art.5 opodatkowaniu
    > podlega tylko odpłatna dostawa towarów, to dostawy podpadające pod art. 7.2
    > nie powinny być opodatkowane (jako nieodpłatne) - a chyba są?

    Sa.
    Sa traktowane *jak odpłatne* w zakresie definicji dostawy towarów,
    tak jak zapisali wyżej.
    Popatrz tak:
    "odpłatna dostawa towarów" (to art.5)
    "dostawa towarów traktowana *jak* odpłatna dostawa to m.in. darowizna"
    (to art.7.2)

    Jak wolisz inna wersję: "przez odpłatna dostawę towarów należy również
    rozumieć nieodpłatna dostawę towarów" :P

    BTW:
    Jesli potrzebujesz jeszcze jakiegos absurdu językowego, to zwróc uwagę,
    jak ustawodawca precyzyjnie i wielokrotnie rozdziela od siebie
    "dostawę towarów" i "swiadczenie usług".
    A pózniej przeczytaj art.84.1 do 1. przecinka :)
    To jest normalnie dzieło sztuki ;] (z zastrzeżeniem, że nie wykluczam
    iż ktos ma w zanadrzu "hak" do wykorzystania z tego tytułu, choć
    nie wiem jak miałby działać, niemniej wpisanie takiego tekstu owym
    dziełem sztuki pozostaje)

    pzdr, Gotfryd