  • 1. Data: 2012-04-03 20:42:17
    Temat: Sprzedaż w marcu, faktura w kwietniu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    30 marca zawiozłem sprzęt do klienta, ale zapomniałem wystawić fakturę.
    Wystawiłem już fakturę za kwiecień, więc nie mogę wstecznie na marzec.
    Czy mogę wystawić fakturę

    DATA SPRZEDAŻY: 30 marca
    DATA WYSTAWIENIA: 3 kwietnia

    i normalnie ją zaksięgować w kwietniu?

    Forma rozliczania: PKPiR + Rejestry VAT

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2012-04-03 20:44:50
    Temat: Re: Sprzedaż w marcu, faktura w kwietniu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > 30 marca zawiozłem sprzęt do klienta, ale zapomniałem wystawić fakturę.
    > Wystawiłem już fakturę za kwiecień, więc nie mogę wstecznie na marzec.

    Dodam, że MKRP zaproponowała wpis do ewidencji w marcu, ale miesiąc
    zaliczenia VAT w kwietniu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2012-04-03 20:52:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-03, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > 30 marca zawiozłem sprzęt do klienta, ale zapomniałem wystawić fakturę.
    > Wystawiłem już fakturę za kwiecień, więc nie mogę wstecznie na marzec.
> [...]

    AFAIK możesz wystawić fakturę w ciągu 7 dni od daty sprzedaży.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-04-03 20:55:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2012 20:52, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-04-03, Przemysław Adam Śmiejek<n...@s...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > AFAIK możesz wystawić fakturę w ciągu 7 dni od daty sprzedaży.

    No ale czy nie powinienem jakoś w marcu księgować VAT? No bo tak sobie
    przychód VAT przerzuciłem na kwiecień, co może się komuś nie spodobać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2012-04-03 23:37:54
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > No ale czy nie powinienem jakoś w marcu księgować VAT? No bo tak sobie
    > przychód VAT przerzuciłem na kwiecień, co może się komuś nie spodobać.

    No wlasnie dlatego, ze mozna fakture wystwaic w ciagu 7 dni, takie myki
    sa jak najbardziej dozwolone i zwia sie optymalizacja podatkowa.

    Do ksiegi przychod netto w marcu, vat nalezny w kwietniu (przy
    zalozeniu, ze klient jest "firma", a nie osoba fizyczna nieprowadzaca DG).

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-04-03 23:42:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-03, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No ale czy nie powinienem jakoś w marcu księgować VAT? No bo tak sobie
    > przychód VAT przerzuciłem na kwiecień, co może się komuś nie spodobać.

    Myślę, że jak masz wątpliwości to najlepiej sprawdzić w ustawie.
    W końcu ja jestem nieznajomym z internetu, który może sobie coś pobradzać. :-)
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    572,20120101,obowiazek-podatkowy.html

    Ustawa z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług

    Art. 19.

    1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi,
    z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

    [...]

    No to patrzymy dalej i widzimy:

    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak
    niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    Zachęcam oczywiście do przeczytania wzmiankowanego wyżej przepisu w całości
    w celu uzyskania spokoju ducha i poczucia dobrze spełnionego obywatelskiego
    obowiązku. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl