  • 21. Data: 2011-03-14 12:45:47
    Temat: Re: Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniwa
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 2011-03-14 12:43, Marcin N wrote:
    > Poradźcie, jaki dokument należy wypełnić? Mam działalność, w której nie
    > mam odpadów, ale mam samochód na firmę i podobno to wystarczy, żeby mi
    > wlepili karę. Czy to prawda?

    Terminy dla raportów "za samochód" minęły 30 stycznia (raport do
    marszałka + kopia do WIOŚ) i 28 lutego (raport do KOBIZE).

    ================

    A co to za raporty? Co tam niby powinienem zawrzeć?

  • 22. Data: 2011-03-14 12:48:34
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 13:45:47
    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > ================
    >
    > A co to za raporty? Co tam niby powinienem zawrzeć?

    Tymi się nie przejmuj bo za nie nic specjalnego nie grozi.
    Natomiast formalnie to jest sprawozdanie odnośnie opłat za korzystanie
    ze środowiska, a co do KOBIZE, to zobacz stronę KOBIZE.

    Tomek

  • 23. Data: 2011-03-14 14:26:49
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał

> [...]
    > wlepili karę. Czy to prawda?
    >
    > Czy rzeczywiście każdy prowadzący działalność - musi złożyć to
    > sprawozdanie? Gdzie szukać jakichś przepisów?

    Według ustawy to nawet jeśli masz drukarkę na firmę to sprawozdanie trzeba
    składać.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 24. Data: 2011-03-14 14:29:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-14 15:26, Marek pisze:

    > Według ustawy to nawet jeśli masz drukarkę na firmę to sprawozdanie trzeba
    > składać.

    Nawet jak się nie zużyło ani jednego tonera?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2011-03-14 15:05:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-14 15:29, Liwiusz wrote:
    > Nawet jak się nie zużyło ani jednego tonera?

    Sprawdź sobie definicje odpadu.

    IMHO nawet pełny toner może być odpadem (niebezpiecznym) i jednocześnie
    pusty toner (no powiedzmy prawie pusty) wcale odpadem być nie musi.

    Piotrek

  • 26. Data: 2011-03-14 16:57:26
    Temat: Re: Sprawozdania o odpadach - zaczynaj? sie ?niwa
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Jeśli piszesz o użytkowniku "fajny_pit" to sugeruję się nie sugerować
    >jego bredzeniem. Artykuł zawiera kilka drobnych wpadek ale oddaje sedno
    >sprawy.

    Chodzi o ilości
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0628.htm

    2. Wytwórca odpadów nieprowadzący instalacji jest obowiązany do:
    2) przedłożenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach
    gospodarowania wytworzonymi odpadami, jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne w
    ilości do 100 kg rocznie albo powyżej 5 ton rocznie odpadów innych niż
    niebezpieczne.

    5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do odpadów komunalnych.

    Art. 25. 1. Wytwórca odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania
    odpadami innemu posiadaczowi odpadów.
    2. Posiadacz odpadów może je przekazywać wyłącznie podmiotom, które uzyskały
    zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie
    gospodarki odpadami, chyba że działalność taka nie wymaga uzyskania
    zezwolenia.
    3. Jeżeli posiadacz odpadów, w tym wytwórca odpadów, przekazuje odpady
    następnemu posiadaczowi odpadów, który ma zezwolenie właściwego organu na
    prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania tymi odpadami,
    odpowiedzialność za działania objęte tym zezwoleniem przenosi się na tego
    następnego posiadacza odpadów.

    Art. 36. 1. Posiadacz odpadów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, jest obowiązany
    do prowadzenia ich ilościowej i jakościowej ewidencji zgodnie z przyjętym
    katalogiem odpadów i listą odpadów niebezpiecznych; ewidencja ta w przypadku
    posiadacza odpadów, który prowadzi działalność w zakresie odzysku lub
    unieszkodliwiania odpadów, powinna obejmować sposoby gospodarowania
    odpadami, a także dane o ich pochodzeniu i miejscu przeznaczenia.
    2. W przypadku odpadów komunalnych ewidencję prowadzą podmioty, o których
    mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o

    Art. 41. 1. Odpady w postaci baterii lub akumulatorów unieszkodliwia się
    oddzielnie od innych rodzajów odpadów.
    2. Posiadacz odpadów w postaci baterii lub akumulatorów, powstałych w wyniku
    prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, jest obowiązany do ich
    selektywnej zbiórki, umożliwiającej późniejszy odzysk lub unieszkodliwienie
    tych odpadów.

  • 27. Data: 2011-03-14 17:02:30
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 17:57:26
    "spa" <s...@a...er> napisał(a):

> [...]
    > obowiązany do ich selektywnej zbiórki, umożliwiającej późniejszy
    > odzysk lub unieszkodliwienie tych odpadów.

    A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
    Ustawę o bateriach i akumulatorach :-)

    "Bo każdy przepis można przerobić w ustawę"

    Tomek

  • 28. Data: 2011-03-14 17:27:22
    Od: "spa" <s...@a...er>

    >A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
    >Ustawę o bateriach i akumulatorach :-)

    Kto ma baterie lub akumulatory ma problem
    0666

  • 29. Data: 2011-03-14 19:41:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-14 18:02, tomek wrote:
    > A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
    > Ustawę o bateriach i akumulatorach :-)

    BTW, obowiązków - zwłaszcza obłożonych sankcjami - dla end usera (poza
    tymi wynikającymi z ustawy o odpadach) to raczej nie wypatrzyłem. Coś
    przegapiłem?

    Piotrek

  • 30. Data: 2011-03-14 19:50:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 20:41:03
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > BTW, obowiązków - zwłaszcza obłożonych sankcjami - dla end usera
    > (poza tymi wynikającymi z ustawy o odpadach) to raczej nie
    > wypatrzyłem. Coś przegapiłem?

    Też to wałkowałem i IMHO nic nie przegapiłeś.
    Ale jakbyś miał zacząć handlować bateriami.. ;)

    Tomek