  • 1. Data: 2011-03-10 10:50:49
    Temat: stawka VAT na e-book własnego autorstwa
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Witam serdecznie!

    Nurtuje mnie pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi w necie (albo może
    źle szukałem), więc zwracam się tutaj, z prośbą o wyjaśnienia.

    Stawka VAT na książki, ZTCW wynosi obecnie 5%. Trwa "walka" o jej
    podniesienie do stawki 23%, ale mam nadzieję, że tę akurat walkę Rząd RP
    przegra ;-)

    Z drugiej strony - są e-booki, ale z definicji e-book to książka
    "papierowa", z numerem ISBN, która jest dostępna także w wersji
    elektronicznej.

    A załóżmy czysto hipotetycznie, że jestem autorem podręcznika w dość wąskiej
    dziedzinie, wydaniem którego nie jest zainteresowane żadne wydawnictwo
    "papierowe", więc chciałbym go opublikować jako pdf i sprzedawać wyłącznie w
    necie, wyłącznie w formie cyfrowej, bez nadawania mu numeru ISBN.

    Po pierwsze - w myśl ustawy na 5% VAT się nie załapię, bo "książką" to nie
    jest w żadnej sytuacji, więc... czym jest takie coś?

    Po drugie - jaka stawka VAT obowiązuje przy sprzedaży takiego "dzieła"?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2011-03-10 11:36:29
    Temat: Re: stawka VAT na e-book własnego autorstwa
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-03-10 11:50, Maciej Ślużyński pisze:
> [...]
    > nie jest w żadnej sytuacji, więc... czym jest takie coś?
    >
    > Po drugie - jaka stawka VAT obowiązuje przy sprzedaży takiego "dzieła"?

    zapoznaj sie z stawka 8% (udzielenie licencji, przeniesienie praw)
    (tylko ze stawke moze stosowac tylko autor, jak sprzedasz komus kto
    dalej bedzie to sprzedawac to ty jemu wysatawiasz fakture na 8% a ten
    ktos juz 23%

    http://www.vat.pl/sprzedaz_licencji_ebooki_oprogramo
    wanie_firma_w_internecie_1052.php

    Dla wlasnego bezieczenstwa mozna wystapiec o interpretacje indywidualna
    (ta tak zrobilem i czekam)

  • 3. Data: 2011-03-11 11:36:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Mar 2011, Maciej Ślużyński wrote:

    > Z drugiej strony - są e-booki, ale z definicji e-book to książka "papierowa",
    > z numerem ISBN, która jest dostępna także w wersji elektronicznej.

    Można wiedzieć skąd ta definicja?
    (nie, to nie żart - pytam poważnie)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-03-12 12:32:12
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    > Można wiedzieć skąd ta definicja?
    > (nie, to nie żart - pytam poważnie)

    Wydaje mi się, że tak doczytała Moja Zona na stronie o podatkach VAT na
    e-booki.

    Ale być może to nieprawda ;-)

    W kazdym razie jest szansa, aby taki e-book z numerem ISBN miał stawkę VAT
    rzędu 0%, chyba że to stara informacja, czyli taka jak na książki (chyba że
    VAT na książki już jest).

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński