  • 11. Data: 2011-03-12 23:05:27
    Temat: Re: Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniwa
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-12 23:29, tomek wrote:
    > [...] czy idziesz na żywioł bez żadnej zakładki ?

    No risk no fun ;-)

    Piotrek

  • 12. Data: 2011-03-12 23:37:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Swoją drogą w jaki sposób ustalasz rezerwę na kary - liczysz wartość
    > oczekiwaną (tzn. nadzieję matematyczną) na dany rok czy idziesz na
    > żywioł bez żadnej zakładki ?

    To proste: zapytałem w kilku znajomych firmach jak rozwiązują te problemy
    (odpady, ewidencje itp). Okazuje się, że w praktyce 90% nie wie
    nawet o co chodzi. Drobnym firmom nie są znane ani potrzebne żadne
    sprawozdania do Marszałka.
    Podejrzewam, że nawet sam Marszałek jest zbędny.
    Założyłem zatem, że skończy się tak jak ze strażakiem w firmach,
    albo będzie jakaś rewolucja (Liwiusz na to czeka).

    A poza tym carpe diem (czy też noctem)

  • 13. Data: 2011-03-13 11:14:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    cef wrote:

> [...]
    > Założyłem zatem, że skończy się tak jak ze strażakiem w firmach,
    > albo będzie jakaś rewolucja (Liwiusz na to czeka).

    dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować podmioty o
    takim obowiązku?

  • 14. Data: 2011-03-13 11:18:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-13 12:14, Marek Dyjor pisze:

    > dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować
    > podmioty o takim obowiązku?

    ... i prostą odpowiedź - nie ma takiego obowiązku. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-03-13 12:08:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować
    > podmioty o takim obowiązku?

    Ale nikt nie nie ma żadnego obowiązku powiadamiać.
    Przedsiębiorca/podatnik/obywatel ma wiele rzeczy robić
    bez wezwania i powiadamiania przez urzedy i w jego obowiązku jest
    znać prawo i się stosować. Wiadomo, że nieznajomość prawa szkodzi.

  • 16. Data: 2011-03-14 11:43:54
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "tomek" napisał w wiadomości grup

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_
    kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

    =============

    Poradźcie, jaki dokument należy wypełnić? Mam działalność, w której nie mam
    odpadów, ale mam samochód na firmę i podobno to wystarczy, żeby mi wlepili
    karę. Czy to prawda?

    Czy rzeczywiście każdy prowadzący działalność - musi złożyć to sprawozdanie?
    Gdzie szukać jakichś przepisów?

  • 17. Data: 2011-03-14 12:34:00
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 12:43:54
    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > żeby mi wlepili karę. Czy to prawda?
    >
    > Czy rzeczywiście każdy prowadzący działalność - musi złożyć to
    > sprawozdanie? Gdzie szukać jakichś przepisów?

    Żeby radzić to nie mam uprawnień, natomiast mogę podyskutować :-)
    Jeśli nie masz żadnych odpadów (tzn. zapewne masz odpady komunalne,
    ale to małe piwo), to są dwie szkoły - falenicka, która mówi żeby nic
    nie składać żeby się nie wychylać bo literalnie wg ustawy nie musisz
    nic składać, i otwocka, wg której składasz sprawozdanie zerowe żeby się
    zabezpieczyć w razie gdyby jednak minister czy marszałek doszedł do
    wniosku że trzeba składać "zerówki".

    BTW pamiętaj że jeśli chcesz coś składać, to masz czas do jutra.

    Tomek

  • 18. Data: 2011-03-14 12:35:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-14 12:43, Marcin N wrote:
    > Poradźcie, jaki dokument należy wypełnić? Mam działalność, w której nie
    > mam odpadów, ale mam samochód na firmę i podobno to wystarczy, żeby mi
    > wlepili karę. Czy to prawda?

    Terminy dla raportów "za samochód" minęły 30 stycznia (raport do
    marszałka + kopia do WIOŚ) i 28 lutego (raport do KOBIZE).

    > Czy rzeczywiście każdy prowadzący działalność - musi złożyć to
    > sprawozdanie? Gdzie szukać jakichś przepisów?

    Tu masz w miarę kompletne zestawienie.
    Click --> http://poradnik.ekoportal.pl/prawo.html

    Piotrek

  • 19. Data: 2011-03-14 12:41:33
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "tomek" napisał w wiadomości grup

> [...]

    wniosku że trzeba składać "zerówki".

    BTW pamiętaj że jeśli chcesz coś składać, to masz czas do jutra.

    =================

    Czy możesz pokazać jakiś taki wypełniony dokument? Najlepiej ten "zerowy".

  • 20. Data: 2011-03-14 12:45:21
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 13:41:33
> [...]

    > Czy możesz pokazać jakiś taki wypełniony dokument? Najlepiej ten

    Tu masz info:
    http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=108
    1&idmp=22&r=r

    I rozporządzenie ze sprawozdaniem: