    From: "Robert" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sposób na mniejszą składkę ZUS?
    Date: Tue, 18 Oct 2005 09:40:43 +0000 (UTC)

    Prowadziłem działalnośc gospodarczą. Mając jednocześnie umoowę-zlecenie mogłem
    płacić do ZUS jedynie składkę zdrowotną. Jednak nowe przepisy nakazują od
    przyszłego miesiąca płacic mi już całą składkę. W związku z tym likwiduję
    działalność.
    Ale zastanawiam się nad czymś takim:
    Diałalność zakłada moja narzeczona (jest zameldownana u mnie na czas
    określony, jako osoba rozpoczynająca teraz działalnośc ma obniżoną skłądkę ZUS
    do 250 zł.)i robi teoretycznie to co ja do tej pory. Piszę teoretycznie, bo
    praktycznie będę to robił ja, jako pełnomocnik firmy.
    Moje pytanie: ma to ręce i nogi?
    A poza tym czy jako pełnomocnik takiej firmy mogę zarejestrowac się jako
    zezrobotny, aby miec dostęp do opieki medycznej? Czy może lepiej żeby
    narzeczona zatrudniła mnie na umowe-zlecenię za 100-150zł/m-c, i odprowadzała
    ZUS w wysokości 30 zł?