  • Data: 2007-08-11 11:54:39
    Temat: Spis z natury a usługi(WNiP?) w toku
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wątek z budową prototypu natchnął mnie do ponownego wgłębienia
    się w przepisy, i oto co znalazłem w rozp. do KPiR:

    "Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi spisu z
    natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i
    pomocniczych, (1)półwyrobów, (2)produkcji w toku, (3)wyrobów gotowych,
    braków i odpadów, zwanego dalej "spisem z natury"

    (1)(2) "produkcją nie zakończoną jest produkcja w toku oraz półwyroby
    (półfabrykaty), to jest niegotowe jeszcze produkty własnej produkcji, a
    także wykonywane roboty, usługi przed ich ukończeniem"

    (3) "wyrobami gotowymi są wyroby własnej produkcji, których proces
    przerobu został całkowicie zakończony, wykonane usługi, prace
    naukowo-badawcze, prace projektowe, geodezyjno-kartograficzne, zakończone
    roboty, w tym także budowlane"

    Jak widać - produkcją niezakończoną są także usługi przed ich ukończeniem,
    a wyrobami gotowymi są także zakończone prace projektowe.

    Czy chodzi tutaj tylko o to, że jeśli do wykonywanej usługi zużywałem
    jakieś materiały "materialne",
    to powinny iść do kol. 10 a potem do remanentu( to by było logiczne i
    zgodne z nazwą "spis z natury" ) ?

    Przykładowo - doradca podatkowy pisze opinię, w Sylwestra jeszcze jej nie
    skończył, ale już częśc wydrukował,
    więc w remanencie wpisuje tą usługę jako wartość zużytych kartek papieru
    które przeznaczył na wydruki,
    oczywiście wcześniej wpisał ryzę papieru w kol. 10, a do remanentu wpisał
    też niewykorzystane kartki z tej ryzy.
    (zakładamy że ten DP rozlicza się "kasą" - zgodnie z art22.4).

    Idąc dalej tym tropem, w projekcie informatycznym, w którym nie ma żadnych
    kosztów materiałowych,
    są tylko koszty robocizny, koszty nabycia praw majatkowych i licencji,
    koszty sprzętu, koszty
    biurowe(czyli też papier, ale jako koszt ogólny), remanent wyjdzie w
    kwocie okrągłego zera.

    Mam rację, czy znowu dałem ciała :) ?