  • Data: 2005-05-05 10:07:45
    Temat: Składki ZUS a choroba i świadczenia
    Od: GieTeGie <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Prowadzę jednoosobową DG (księga przychodów i rozchodów) i w okresie od
    8 marca do 20 kwietnia b.r. przebywałem na zwolnieniu lekarskim
    (chorobowym). Opłacam dobrowolną składkę na ubezpieczenie chorobowe.
    Dostarczyłem do ZUS zwolnienie i dostałem wypłatę świadczenia
    chorobowego i Pani w ZUS powiedziała, że muszę wysłać deklarację
    korygującą za marzec i kwiecień z pomniejszonymi składkami (w okresie
    choroby nie płaci się podobno składek za wyjątkiem chyba zdrowotnej?).
    Które składki mam pomniejszyć i o jaką kwotę (słyszałem, że zmienia się
    podstawę wymiaru * liczbę dni pracy/30) i co zrobić z nadpłaconą kwotą
    (rozliczyć na poczet przyszłych zobowiązań?).

    Gdy wysyłam deklarację korygującą za dany miesiąc to wystarczy nadać jej
    kolejny numerek i zmienić wartości składek? (np. jak najpierw wysłałem
    01 03-2005 to teraz powinienem wysłać 02 03-2005?)

    Dziękuję z góry za pomoc