  • Data: 2004-01-17 21:09:19
    Temat: Składka ZUS - pełna czy nie?
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taki oto problem.
    Prowadzę jednoosobową DG.
    WAŻNE: NIE opłacam składki na ubezp. chorobowe (tej uprawniającej do zasiłku
    z ZUS), bowiem mam pewne zaległości wobec tej zacnej instytucji.

    W październiku i listopadzie byłem na zwolnieniu lekarskim {5-letni synek
    popękał mi żebra :) }. Tak gdzieś z 10 dni w jednym i 10 w drugim miesiącu.
    Księgowy wyliczył mi proporcjonalnie mniejszą składkę i taką zapłaciłem.
    Jakież więc było moje zdziwienie, gdy przy okazji wizyty w ZUS-ie
    dowiedziałem się, że mój księgowy się nie zna, bo jako nieuprawniony do
    otrzymywania zasiłku chorobowego NIE MAM PRAWA do pomniejszenia składki ZUS.
    I choćbym cały miesiąc przeleżał bez ruchu na wyciągu, to i tak składkę ZUS
    muszę opłacić w całości. Wszystkie jej części (51, 52 i 53).
    Lecę więc z ryjem do księgowego, a ten uparcie w żywe oczęta mi mówi, że
    dwukrotnie się dowiadywał i mówili mu, że płaci się proporcjonalnie.

    Jak to więc jest?

    pozdrawiam
    PROZAiC