  • Data: 2004-01-17 21:44:11
    Temat: Re: Składka ZUS - pełna czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2004, PROZAiC wrote:
    [...]
    >+ WAŻNE: NIE opłacam składki na ubezp. chorobowe (tej uprawniającej do zasiłku
    [...]
    >+ Jakież więc było moje zdziwienie, gdy przy okazji wizyty w ZUS-ie
    >+ dowiedziałem się, że mój księgowy się nie zna, bo jako nieuprawniony do
    >+ otrzymywania zasiłku chorobowego NIE MAM PRAWA do pomniejszenia składki ZUS.

    Prawda. Księgowy się nie zna (szukać haseł "księgowy" w powiązaniu
    z autorem "latet" :>).
    Ubezpieczenie chorobowe jest W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI "ubezpieczeniem
    od niepłacenia ZUSu w razie choroby", bo na wyżycie z zasiłku chyba
    nikt płacący minimalne składki za bardzo nie liczy :]

    >+ I choćbym cały miesiąc przeleżał bez ruchu na wyciągu, to i tak składkę ZUS
    >+ muszę opłacić w całości. Wszystkie jej części (51, 52 i 53).

    Tak, niestety :(
    Możesz rozpatrzeć "zawieszenie działaności", ale to tylko jak nie
    masz pracowników ORAZ nie musisz robić NIC co można uznać za
    "prowadzenie DG", w stylu podpisywania papierów :(
    Zastrzegam, że "zawieszanie" jest *wątpliwe prawnie*, i pomimo
    iż "wszyscy tak robią" - może nastać dzień że owi "wszyscy" dostaną
    informację iż "w związku z nieprawidłową interpretacją..." - tu
    polecam autora: "Artur Golański", grupa: "*.prawo", słowa kluczowe:
    "ZUS zawieszenie".

    >+ Lecę więc z ryjem do księgowego, a ten uparcie w żywe oczęta mi mówi, że
    >+ dwukrotnie się dowiadywał i mówili mu, że płaci się proporcjonalnie.

    J.w. - szukać w googlu "w powiązaniu z latetem", ona ma doświadczenie,
    jak wyciągniesz owe doświadczenia księgowemu na stół to zmięknie
    w zeznaniach ;>

    >+ Jak to więc jest?

    Źle :(

    pozdrowienia, Gotfryd