  • 1. Data: 2003-07-28 09:09:49
    Temat: Ryczalt na uslugi informatyczne
    Od: "Marek Luch" <y...@p...fm>

    Witam,

    czy sa w obecnej sytuacji prawnej przeszkody przed objeciem ryczaltem
    dzialalnosci uslugowej w zakresie informatyki? Kolega z grupy informatycznej
    pisze, ze mial pare lat temu z tym klopot, jednakze w tej chwili czytajac
    ustawe nie widze problemow (no chyba, ze w US powiedza, ze na programy
    wystawiam recepty ;)
    Druga sprawa - od nowego roku zapewne pkwiowskie 72.1 uslugi doradztwa w
    zakresie sprzetu komputerowego i 72.2 uslugi w zakresie oprogramowania beda
    podlegaly 17% ryczaltowi. O ile dobrze rozumiem, sam mam decydowac, czy
    wykonana usluga nalezy do 72.2, czy tez. np. do 72.4, i odpowiednio naliczac
    od tych przychodow 17 lub 20 (8,5) procent ryczaltu. Kto jednak pozniej
    decyduje o tym, czy dobrze wybralem klasyfikacje? Eksperci z US? A moze
    zatrudniaja do tego GUS?
    Jak np. rozpatrywac program uzytkowy bedacy baza danych - 72.2, czy 72.4? Co
    oznacza oprogramowanie uzytkowe? Wszelkie programy, np. gry? A "Uslugi
    profesjonalne w zakresie oprogramowania"?
    Czy GUS wydaje jakies wykladnie co do znaczenia tych urzedniczych okreslen?

    dzieki
    M.L.

  • 2. Data: 2003-07-28 19:38:43
    Temat: Re: Ryczalt na uslugi informatyczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2003, Marek Luch wrote:
    [...]
    >+ dzialalnosci uslugowej w zakresie informatyki? Kolega z grupy informatycznej
    >+ pisze, ze mial pare lat temu z tym klopot, jednakze w tej chwili czytajac
    >+ ustawe nie widze problemow

    "Kilka lat temu" nie było stawki 17% :)

> [...]
    >+ decyduje o tym, czy dobrze wybralem klasyfikacje? Eksperci z US? A moze
    [...]
    >+ Czy GUS wydaje jakies wykladnie co do znaczenia tych urzedniczych okreslen?

    Odpłatnie.
    Zdaje się że jakoś to robi "województwo", szczegóły tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=32769d04a263fbeb&rnum=1
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=40c887af71a486df&rnum=2

    Oczywiście nie sugeruj się przewijającymi się rozwiązaniami
    pt. "świadczę usługi dla byłego pracodawcy na ryczałcie",
    bo to błąd - chodzi tylko o WUS (czy jak mu tam) i procedurę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-28 20:42:00
    Od: "Marek Luch" <y...@p...fm>

    > Odpłatnie.

    No tak, pytanie retoryczne ;)

    > Oczywiście nie sugeruj się przewijającymi się rozwiązaniami
    > pt. "świadczę usługi dla byłego pracodawcy na ryczałcie",

    Rzeczywiscie ciekawe, szczegolnie w powiazaniu z art.8.1.6 i 8.2 ;)

    Co do REGONu, to jutro sie wyjasni, co mi przykleili, i czy bede musial
    ewentualnie z nimi powalczyc ;)))

    dzieki za odpowiedz
    M.L.

  • 4. Data: 2003-07-29 14:07:35
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > czy sa w obecnej sytuacji prawnej przeszkody przed objeciem ryczaltem
    zależy chyba od US.
    We Wrocku nie zgodzili się na to :(

    Stryket

  • 5. Data: 2003-07-29 15:46:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Stryket wrote:

    >+ > czy sa w obecnej sytuacji prawnej przeszkody przed objeciem ryczaltem
    >+ zależy chyba od US.
    >+ We Wrocku nie zgodzili się na to :(

    ???
    A czym uzasadnili "niezgodę" i jak ją przeprowadzili formalnie ??
    Bo AFAIK to rodzaj rozliczenia wybiera prowadzący DG - i co
    najwyżej "dostaje w d..." jak mu urząd udowodni że postąpił
    nieprzepisowo - czytaj: dostaje nakaz założenia KPiR i policzenia
    podatku wg zasad ogólnych ! (jak chował "kwity" na zakupy to wcale
    nie musi wyjść na tym z wielką stratą - a tylko ze stratą :)).
    Powiedz mi jak to było: złożył(eś) kwit "wybieram rozliczenie
    w oparciu o podatek ryczałtowy" i kto się sprzeciwił ?
    Wezwanie posłali czy jak ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-07-29 16:17:14
    Od: "Marek Luch" <y...@p...fm>

    > zależy chyba od US.
    > We Wrocku nie zgodzili się na to :(

    A kiedy zakladales? Poczytalem dokladniej ustawe i stoi tam wyraznie, ze 17%
    ryczaltem objete sa m.in. uslugi z sekcji k, ktora zawiera m.in. grupe 72,
    czyli uslugi informatyczne (z wylaczeniem 72.5, ale ta podgrupa to juz
    prehistoria).
    Zlozylem dzisiaj papiery w US, przy odbiorze z ryczltem nie bylo problemow,
    zobaczymy jak dalej.
    Inna sprawa to deklaracja VAT - ciekawi mnie w jaki sposob wypelniaja to
    wlasciciele jakichs malych zakladow uslugowo-technicznych albo rolnicy,
    najczesciej przeciez z podstawowym lub zawodowym wyksztalceniem. Panienka
    wielce sie zdziwila, gdy poprosilem o ustawe o VAT, a w formularzu co chwila
    "podatnik prowadzi dzialalnosc jak w p.7.2 ustawy", "podatnik wybiera ulge z
    p.6.1 ustawy" - i trzeba tak postawic ze 30 ptaszkow.
    Wybralem metode kasowa, bo jest przy niej chyba mniej zachodu, mozna sie
    rowniez rozliczac co kwartal. Z drugiej strony ustawa duzo o tej metodzie
    nie mowi. Czy dobrze wybralem?

    M.L.

  • 7. Data: 2003-07-29 19:57:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Marek Luch wrote:
    [...]
    >+ Wybralem metode kasowa, bo jest przy niej chyba mniej zachodu, mozna sie
    >+ rowniez rozliczac co kwartal. Z drugiej strony ustawa duzo o tej metodzie
    >+ nie mowi. Czy dobrze wybralem?

    A to zależy z kim będziesz współpracował :)
    Istnieje podejrzenie że część księgowych nie będzie zachwycona
    fakturami VAT-MP, jako że twoje faktury oznaczają dla nich
    oddzielny "kanał papierkologiczny" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT - memoriał)

  • 8. Data: 2003-07-29 23:35:08
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > A czym uzasadnili "niezgodę" i jak ją przeprowadzili formalnie ??

    powiem krótko, rozmawiałem przez telefon :(

    Stryket