-
1. Data: 2003-07-27 23:49:37
Temat: ewidencja wyposazenia? czy ki diabeł..
Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>
po paru miesiacach prowadzenia DG naszla mnie watpliwosc ponizsza:
prowadze dzialalnosc okolokomputerowa, w zwiazku z czym mam w miejscu
prowadzenia mnostwo sprzetu komputerowego i nie tylko (komp biurowy,
serwery, kompy testowe, racki switche i mnostwo innych rzeczy), w calosci
wykorzystywanego do celow prowadzenia DG (a przynajmniej, jest to do
udowodnienia).
i teraz, co mam zrobic chcac dokupic do istniejacej infrastruktury kawalek
(drukarka, plyta glowna, switch, kabel, cokolwiek) sprzetu na firme? czy
wymaga to zaewidencjonowania sprzetu w jakikolwiek sposob?
w temacie jest "ewidencja wyposazenia" bo tylko mi to przyszlo do glowy,
ale, podobno, obowiazek wprowadzania sprzetu do EW powstaje jesli jego
wartosc przekracza 1,5kpln. a jesli nie przekracza?
dziekuje.
--
M.
-
2. Data: 2003-07-28 10:09:23
Temat: Re: ewidencja wyposazenia? czy ki diabeł..
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 27 Jul 2003, Michał Lesiak (bler) wrote:
[...]
>+ prowadze dzialalnosc okolokomputerowa, w zwiazku z czym mam w miejscu
>+ prowadzenia mnostwo sprzetu komputerowego i nie tylko (komp biurowy,
[...]
>+ istniejacej infrastruktury kawalek (drukarka, plyta glowna, switch,
>+ kabel, cokolwiek) sprzetu na firme? czy wymaga to zaewidencjonowania
>+ sprzetu w jakikolwiek sposob? w temacie jest "ewidencja wyposazenia" bo
>+ tylko mi to przyszlo do glowy, ale, podobno, obowiazek wprowadzania
>+ sprzetu do EW powstaje jesli jego wartosc przekracza 1,5kpln. a jesli
>+ nie przekracza?
wKF & OT:
... a jeśli przekracza 3,5 kzł trzeba rozpatrywać ŚT :) ("ulepszanie")
Jeśli jest poniżej 1,5 kzł to oczywiście *możesz* wpisać
do EW, choć nic więcej z tego nie wynika. Drobne kwoty
wykazujesz jak każdy inny koszt, dajmy na to: telefon :)
Załóżmy że masz fakturę na której masz HDD i CD-ROMA
"dla klientów" i trochę RAMu "dla siebie": ja wtedy opisuję
na odwrocie faktury:
"poz.1 i 3 - tow.handl, poz.2: użytek wewn."
i odpowiednio rozpisuję (w tym samym wierszu KPiR !) wartości
do właściwych kolumn.
A jakby już się "wpisało źle" - to przeksięgujesz (wiersz
z opisem "co", IMHO może być bez dokumentu, z pozycją "na
plus" w kosztach i "na minus" w towarach - bądź na odwrót).
A "obowiązek posiadania EW i wpisywania > 1,5kzł" jest nie
tyle "podobno" :) co realnie - w rozp. ds. prowadzenia KPiR !
Mógłbyś je przeczytać ? Nie żebym coś sugerował ;), ale raczej
nie zaszkodzi (chyba że na trawienie: weź zimne piwo albo coś
podobnego do wspomagania czytania... :])
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT)