  • 1. Data: 2003-07-27 23:49:37
    Temat: ewidencja wyposazenia? czy ki diabeł..
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    po paru miesiacach prowadzenia DG naszla mnie watpliwosc ponizsza:
    prowadze dzialalnosc okolokomputerowa, w zwiazku z czym mam w miejscu
    prowadzenia mnostwo sprzetu komputerowego i nie tylko (komp biurowy,
    serwery, kompy testowe, racki switche i mnostwo innych rzeczy), w calosci
    wykorzystywanego do celow prowadzenia DG (a przynajmniej, jest to do
    udowodnienia).
    i teraz, co mam zrobic chcac dokupic do istniejacej infrastruktury kawalek
    (drukarka, plyta glowna, switch, kabel, cokolwiek) sprzetu na firme? czy
    wymaga to zaewidencjonowania sprzetu w jakikolwiek sposob?
    w temacie jest "ewidencja wyposazenia" bo tylko mi to przyszlo do glowy,
    ale, podobno, obowiazek wprowadzania sprzetu do EW powstaje jesli jego
    wartosc przekracza 1,5kpln. a jesli nie przekracza?

    dziekuje.

    --
    M.

  • 2. Data: 2003-07-28 10:09:23
    Temat: Re: ewidencja wyposazenia? czy ki diabeł..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jul 2003, Michał Lesiak (bler) wrote:
    [...]
> [...]
    >+ tylko mi to przyszlo do glowy, ale, podobno, obowiazek wprowadzania
    >+ sprzetu do EW powstaje jesli jego wartosc przekracza 1,5kpln. a jesli

    wKF & OT:
    ... a jeśli przekracza 3,5 kzł trzeba rozpatrywać ŚT :) ("ulepszanie")

    Jeśli jest poniżej 1,5 kzł to oczywiście *możesz* wpisać
    do EW, choć nic więcej z tego nie wynika. Drobne kwoty
    wykazujesz jak każdy inny koszt, dajmy na to: telefon :)

    Załóżmy że masz fakturę na której masz HDD i CD-ROMA
    "dla klientów" i trochę RAMu "dla siebie": ja wtedy opisuję
    na odwrocie faktury:
    "poz.1 i 3 - tow.handl, poz.2: użytek wewn."
    i odpowiednio rozpisuję (w tym samym wierszu KPiR !) wartości
    do właściwych kolumn.
    A jakby już się "wpisało źle" - to przeksięgujesz (wiersz
    z opisem "co", IMHO może być bez dokumentu, z pozycją "na
    plus" w kosztach i "na minus" w towarach - bądź na odwrót).

    A "obowiązek posiadania EW i wpisywania > 1,5kzł" jest nie
    tyle "podobno" :) co realnie - w rozp. ds. prowadzenia KPiR !
    Mógłbyś je przeczytać ? Nie żebym coś sugerował ;), ale raczej
    nie zaszkodzi (chyba że na trawienie: weź zimne piwo albo coś
    podobnego do wspomagania czytania... :])

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)