  • Data: 2004-01-10 14:13:11
    Temat: Re: zwrot za fakturę korygującą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2004, Radek wrote:
    [...]
    >+ korygującej kupić u nich towary. Mam zatem takie pytanie: czy hurtownia może
    >+ uzalezniać zwrot pieniędzy od tego, czy kupię u nich towar?

    Źle. Hurtownia nie miała obowiązku przyjmować niczego od ciebie
    z powrotem (towar był dobry, prawda ?).
    No to mogłeś przyjąć ich warunki - albo nie.
    Jeśli nie dość wyraźnie strony (ty i oni) wyartykułowali czego
    oczekują (spodziewam się że ustnie :)) - no to jest problem
    z ustaleniem co kto komu obiecał.

    >+ Czy faktycznie
    >+ nie mogę odebrać pieniędzy? Wydaję mi sie, że nie,

    Ależ hurtownia *może* ci zwrócić pieniądze. Temu że *nie chce*
    jakoś specjalnie się nie dziwię :)
    Ustalenia jakie były warunki wycofania się z umowy może ew.
    podjąć się :] sąd (odpłatnie, "przegrywający płaci") - po 2 czy
    3 latach się dowiesz co sądzi. A "temu typowi cośmy mu się
    zgodzili wymienić towar a on nas jeszcze do sądu podał" może
    być w najbliższym stuleciu trudno cokolwiek komukolwiek oddać ;)
    Krótko mówiąc... "zrobili ci łaskę" zakładając że jesteś
    tego świadom :) i trzeba było *zaraz* i *wyraźnie* krzyczeć
    że chcesz więcej (zwrotu pieniędzy). Może by ci powiedzieli
    "to zostaw sobie to co masz" :] i byłaby jasność...

    >+ jestem. Jeżeli nie może tak postąpić, to co ja moge zrobić? Czy np wezwać
    >+ Policję, a jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Formalnie to postawili się w trochę gorszej sytuacji, bo prawdopodobnie
    owa f-ra korygująca to jedyny "papier" na umowę o wycofaniu się
    z umowy kupna-sprzedaży, tak ? Niemniej nie byłbym taki szybki:
    praktyka "zamiany na inny towar" jest dość powszechna, i w razie
    jakbyś chciał iść "na noże" IMHO sąd może wziąć to pod uwagę.

    W kwestii prawnej (oceny, jak zinterpretować taki stan umowy,
    przy czym można przyjąć za pewnik że hurtownicy oświadczą że
    zamiana towaru na inny towar była "oczywiście" uzgodnion) spytaj
    na .prawo, jak ci się chce.

    >+ W jaki sposób mogę wymusić na hurtowni zwrot pieniędzy?

    Weź po uwagę to co pisałem wyżej: to może być ostatnia rzecz
    którą na kimkolwiek "wymusisz"... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)