  • Data: 2007-09-18 06:32:31
    Temat: Re: zwrot vat naliczonego nad naleznym - terminy
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ania wrote:
    > prosze o objasnienie terminow 60 dni/180 dni, w jakich przypadkach
    > nalezy je stosowac,

    Na tak postawione pytanie odpowiedź sprowadza się jedynie
    do zacytowania artykułu z ustawy - art 87.
    Zajrzyj do ustawy i zapytaj bardziej konktretnie.

    > i drugie pytanko czy wniosek o skrócenie terminu zwrotu powinien
    > spelniac jakies okreslone wymogi?

    Oprócz wymogów formalnych (dane podatnika)
    powinien być to umotywowany wniosek.
    Zazwyczaj wystarcza napisanie prawdy-
    "potrzebuję tej forsy teraz, a nie za sześć miesięcy"

    > Dzialalnosc prowadze od maja tego roku, uslugi zwolnione z vat i
    > sprzedaz opodatkowana, poki co wiecej wydatkow do zwrotu niecale 3 tys
    > i tu pojawia sie problem bo nie wiem do konca czy moge skorzystac z 60
    > dni... i ewentualnie co zawrzec we wniosku, czy dolaczyc kopie faktur,
    > czy czekac na wezwanie

    W przypadku rozliczenia również sprzedaży zwolnionej sprawy się komplikują,
    bo w końcu odliczenie przysługuje tylko w zakresie wykorzystywania zakupów
    do wykonywania czynnosci opodatkowanych, ale jeśli masz to poprawnie
    rozliczone
    to czemu nie. Jeśli zwrot wynika jedynie z większych niż sprzedaż wydatków
    (a nie np zakupu srodka
    trwałego), to normalny termin jest 180 dni (bez wniosku), a 60 jako
    przyspieszony-
    ze wszystkimi warunkami z ustawy do spełnienia (głównie chodzi o zapłacone
    faktury zakupu).
    Sprawdź w jakiej proporcji masz udział sprzedaży opodatkowanej, bo może nie
    warto
    się szarpać.