  • Data: 2006-09-18 08:40:38
    Temat: Re: zwrot składek ZUS, jak odliczyć? Prośba
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem akurat czego dokładnie dotyczy ten wyrok TK, ale tak sobie
    > gdybam ;-)
    > W koszty można zaliczyć (lub odliczyć na PIT) tylko składki zapłacone
    > zgodnie z przepisami. Jeśli trybunał uznał, że zapłata ich była
    > sprzeczna z konstytucją, to mi wygląda, że nie miałeś prawa ich
    > odliczyć. Więc raczej korekta wstecz.

    Krus , pod datą 01.10.2004r." wyrzucił" rolników prowadzących pozarolniczą
    działalność gospodarczą.Od tego czasu mieli obowiązek ubezpieczyć się w ZUS. 18
    lipca 2006 r. TK orzekł o niezgodności z Konstytucją przepisu o ubezpieczeniu
    społecznym rolników..... Rolnicy wniesli do Krus skargi i zostali przywróceni..
    To tak pokrótce. Jeśli będzie konieczność złożenia korekt deklaracji rocznych,
    to pewnie urzędy skarbowe będą domagać się odsetek, więc znów będą rolnicy
    pokrzywdzeni:-( Pozdrawiam Areta