  • Data: 2006-02-02 21:18:05
    Temat: Re: zwrot VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m. wrote:

    > Nie. Podatnikiem krócej niz 12 m-cy i zarejestrowanym jako unijny. Do
    > zwykłego niezarejestrowanego jako unijny podatnika stosuje się
    > terminy 180, 60 i ewentualnie 25 dni.
    > Po złożeniu deklaracji za 12 m-cy (albo IV kwartały) i przy byciu
    > unijnym zwroty jak wyżej.

    Zależy jak czytać.
    Wg mnie nierejestrowany jako unijny, ale nowy (do 12 m-cy)
    też ma ograniczenie zwrotów.
    Złóż to się przekonasz (albo namów kogoś)

    W przypadku podatników rozpoczynających wykonywanie czynności, o których
    mowa w art. 5,

    to jedna grupa podatników

    oraz

    podatników, którzy rozpoczęli wykonywanie tych czynności,
    w okresie krótszym niż 12 miesięcy przed złożeniem zawiadomienia, o którym
    mowa w ust. 1, i którzy

    (i to "i którzy" odnosi się tylko do świeżo zarejestrowanych jako czynni)

    zostali zarejestrowani jako podatnicy VAT UE,
    termin zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 2, 4-6, wydłuża
    się
    do 180 dni.