  • Data: 2004-11-26 08:44:57
    Temat: Re: zus - jaka podstawa
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem czy sie nie pośpieszyłes z tą deklaracją, bo teraz składa się DRA
    > za listopad.

    Nie rozumiem. Działalność rozpoczynam dopiero 1 grudnia... Czyli do 8
    grudnia wysyłam ZZA i ZFA, a potem w styczniu
    i kolejnych miesiącach DRA. Czyż nie?

    > Czasami jest tak, że jak się nic z miesiąca na miesiąc w DRA nie zmienia,
    > nie trzeba składać deklaracji. Ale każdą zmianę trzeba zgłosoć w ZUSie,
    > np.
    > zmianę podstawy składek, w twoim wypadku zdrowotnych. I tak: z
    > działalności
    > płacisz (zapewne tylko) zdrowotne od podstawy równej 75% przeciętnego
    > wynagrodzenia w sektorze i tak dalej, natomiast z etatu podstawa wynosi
    > kwota brutto - składki społeczne, (>669,83), czyli w sumie daje to jakąś
    > wielokrotność tych "75%".

    W takim razie - dla pewności - składkę zdrowotnego wyliczam (np. w grudniu)
    od 75% x 1822,13?

    > No nie tylko.

    W takim razie będę im to wysyłał co miesiąc. Chyba się nie obrażą?

    > A z etetu to chyba firma Ciebie rozlicza z ZUSem, nie?

    Tak.