  • Data: 2004-11-26 07:28:39
    Temat: Re: zus - jaka podstawa
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Do tej pory myslalem, ze jako osoba prowadzaca DG (od grudnia)

    Nie wiem czy sie nie pośpieszyłes z tą deklaracją, bo teraz składa się DRA
    za listopad.

    >muszą składać dokumenty rozliczeniowe za miesiące, w których
    >następuje zmiana minimalnej podstawy wymiaru składek na to ubezpieczenie.

    Czasami jest tak, że jak się nic z miesiąca na miesiąc w DRA nie zmienia, to
    nie trzeba składać deklaracji. Ale każdą zmianę trzeba zgłosoć w ZUSie, np.
    zmianę podstawy składek, w twoim wypadku zdrowotnych. I tak: z działalności
    płacisz (zapewne tylko) zdrowotne od podstawy równej 75% przeciętnego
    wynagrodzenia w sektorze i tak dalej, natomiast z etatu podstawa wynosi
    kwota brutto - składki społeczne, (>669,83), czyli w sumie daje to jakąś
    wielokrotność tych "75%".

    >I czy to oznacza, że będę musiał wysyłać dokumenty tylko w tych miesiącach,
    >w których następuje zmiana min. podstawy?

    No nie tylko.

    >A tak poza tym, to jaki comiesięczny druk mam składać?

    Z działalności tylko DRA, chyba, że masz pracowników.

    >I przy okazji - musiał się będę rozliczać do 10.

    Tak, chyba, że masz pracowników.

    A z etetu to chyba firma Ciebie rozlicza z ZUSem, nie?
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.