  • Data: 2009-08-21 13:02:06
    Temat: Re: żona w firmie ...
    Od: "Vasco" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma tak dobrze.
    > "Nieodpłatne świadczenie" jest *również* opodatkowane, przynajmniej
    > co do zasady!
    > (...)
    > Z braku wynagrodenia podatek musiałaby płacić nie żona (nie uzyskująca
    > przychodu), lecz mąż (uzyskujący "nieodpłatne świadczenie").

    Dziwne to jest... Jak nie zapłacę żonie, to muszę zapłacić podatek od
    przychodu. Ale jak jej jednak zapłacę, to nie wliczę sobie tej pensji w
    koszty. Oczywiście nie neguję tego co napisałeś, tylko wyrażam swoje
    zdumienie.

    To co potwierdził mi ciut wyżej SDD wydawało mi się logiczniejsze. Skoro
    współpracuje, to jej praca powiększa wspólny majątek. Świadczenie jakieś
    może i uzyskuję, ale zysku żadnego, bo i tak wyda co zarobi ;)

    Vasco