  • Data: 2009-08-13 15:34:48
    Temat: Re: żona w firmie ...
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vasco" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:h619r5$4sa$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Podepnę się pod wątek...
    >
    > Czy w przypadku podpisania umowy o _dzieło_ także trzeba płacić składki
    > ZUS za żonę (ma "normalny" etat w szkole, więc ew. tylko zdrowotne)?

    Podpisana umowa nie ma zadnego znaczenia - znaczy ma znaczenie dla kwestii
    podatkowych (sposob rozliczania kosztow uzyskanai przychodu) czy
    cywilnoprawnych. ZUS-u od tej umowy nie bedzie, natomiast bedzie ZUS sie
    nalezal od faktu wspolpracy (Ty bedziesz w calosci platnikiem tego ZUS-u) -
    zapewne bedzie to tylko ubezpieczenie zdrowotne - w wysokosci 224,24 (nie
    majacej nic wspolnego z kwotami wynagrodzen tych umow).

    Pozdrawiam
    SDD