    From: "Piotr S." <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana nazwy firmy a numer wpisu do ewidencji
    Date: Wed, 17 May 2006 14:09:29 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Ano. Ale to nie "nazwa DG" jest powodem koniecznosci zgłoszenia.
    > Zgłasza się sam fakt zmiany wpisu.

    Racja, przy zmianie PKD aktualizacja jest konieczna (i w ewidencji DG i w
    US), jednak zakładam iż ktoś profilaktycznie umieścił we wpisie do ewidencji
    wymagane PKD i z tego powodu nie musi dokonywać zmiany...

    > Y... ty jako jedna osoba ("przedsiębiorca") chcesz prowadzić dwie
    > różne działalności naraz (a nie w różnych formach, np. S.C.)?

    ...nie w różnych formach i również nie dwie różne działalności - jedna
    działalność z różnymi wpisami PKD (może nawet zupełnie niepowiązanymi ze
    sobą) - np prowadzenie warsztatu samochodowego i sklepu motoryzacyjnego. I
    przykładowo rejestruję DG jako (zupełnie z kosmosu wzięte) "AUTKO Jan
    Kowalski" (A), nad warsztatem mam szyld "Auto Serwis" (B), nad sklepem "Auto
    Sklep" (C) - i teraz wystawiając fakturę, podpisując umowy itp dla dowolnego
    z nich używam A (którego nikt może nie skojarzyć), czy też B lub C?

    Czyli raz jeszcze (może nieco jaśniej... przynajmniej taką mam nadzieję) czy
    dopuszczalne jest używanie różnych nazw do opisania tej samej działalności,
    przypisanej do jednej i tej samej osoby (faktury wystawione przez "Auto
    Serwis Jan Kowalski" i "Auto Sklep Jan Kowalski" rozliczane z US przez
    "AUTKO Jan Kowalski"?

    > Sprawdź przepis z ustawy i NIP i wyraź swoje zdanie :)

    Ano sprawdzę, sprawdzę, może uda mi się zgłębić tajniki owej (chociaż po
    ostatnich zmaganiach z KPiR i VAT doszedłem do wniosku, że wszelkiej maści
    ustawy/przepisy i wynikające z nich zawiłości nie są przeznaczone dla
    maluczkich umysłów zwykłych śmiertelników) ;)

    Pozdrawiam
    Piotr S.