  • Data: 2003-01-21 08:15:02
    Temat: Re: zatrudnic sie wzajemnie....
    Od: "Inf" <i...@n...us> szukaj wiadomości tego autora

    rafal wrote:
    > jaka jest mozliwosc zatrudnienia
    > przez osobe1 prowadzaca dzialalnosc gosp. osoby2 prowadzacej rowniez
    > dzialalnosc gosp np. na 1/4 etatu i jednoczesnie zatrudnienie przez
    > osobe2 prowadzaca dzialalnosc gosp. osobe1 prowadzaca dzialalnosc gosp
    > tez np. na 1/4 etatu (inaczej mowiac zatrudniaja sie wzajemnie)
    > jezeli tak to jak wyglada sprawa odprowadzenia skladek
    > ubezpieczeniowych przez pracodawce zatrudniajacego
    > pracodawce(pracownika)

    Jesli tylko nie jestescie zameldowani pod tym samym adresem, to mozecie sie
    zatrudniac.
    Wiem na pewno, ze jesli zatrudnicie sie na caly etat na najnizsze
    wynagrodzenie (800,00 zl), to pracodawca ma obowiazek ponosic wszystkie
    zobowiazania wobec ZUS (z tyt. umowy o prace), a os. fiz. prowadz. DG placi
    jedynie skladke zdrowotna.

    Ubezpieczony Platnik (pracodawca)

    ub. emeryt. (x) 50% skl. (x) 50% skl.
    ub. rent. (x) 50% skl. (x) 50% skl.
    ub. chorob. (x)
    FP (x)
    FGSP (x)
    ub. wypadk. (x)

    Nie nalezy zapominac o wszystkich rejestracjach i wyrejestrowaniach w ZUSie,
    jak rowniez o tym, ze umowa o prace rodzi konsekwencje z tyt. prawa pracy -
    przynajmniej na papierze (szkolenie BHP, badanie u lekarza med. pracy,
    urlopy itp.)

    Wiecej znajdziesz na stronach ZUS www.zus.pl - w poradnikach.

    Pozdrawiam
    Inf