  • Data: 2002-06-17 13:59:38
    Temat: Re: zasilek dla samotnych matek?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Rysio <2...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aek868$4d$...@f...man.torun.pl...
    > Zalużmy ze moja dziewczyna bedzie miala dziecko. Jako samotna matka
    dostanie
    > jakis zasilek. Jak dlugo bedzie go dostawac? Bo rozumiem ze nailepiej sie
    > ozenic gdy juz nie bedzie przyslugiwal zasilek.

    Mówimy oczywiście o osobie ubezpieczonej.
    Po urodzeniu dostaje zasiłek macierzyński przez okres 16 tygodni (jedno
    dziecko-nie bliźniaki). Zasiłek macierzyński wynosi 100% wynagrodzenia lub
    przychodu stanowiącego podstawę jego wymiaru (przecietne wynagrodzenie z
    6-ciu ostatnich miesięcy) .Nie ma znaczenia czy samotna.
    Potem, po zakończeniu macierzyńskiego, jeżeli złozy wniosek i jej
    przysługuje dostanie zasiłek wychowawczy. Dla mężatki 318,10 zł.
    Dla samotnej matki 505,80 zł. Czyli się opłaca.
    Granica dochodu uprawniającego do wypłaty zasiłku wychowawczego to od 1
    czerwca 2002 r. do 31 maja 2003 r. - 548,00 zł na osobę w rodzinie.
    Na urlopie wychowawczym może przebywać 36 miesięcy jeżeli jest to samotna
    matka.
    Ale np. nie możecie razem dokonać rocznego rozliczenia podatkowego.

    pozdrawiam
    WS