  • 1. Data: 2002-06-16 21:15:13
    Temat: zasilek dla samotnych matek?
    Od: "Rysio" <2...@p...onet.pl>

    Zalużmy ze moja dziewczyna bedzie miala dziecko. Jako samotna matka dostanie
    jakis zasilek. Jak dlugo bedzie go dostawac? Bo rozumiem ze nailepiej sie
    ozenic gdy juz nie bedzie przyslugiwal zasilek.

  • 2. Data: 2002-06-17 13:59:38
    Temat: Re: zasilek dla samotnych matek?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Rysio <2...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aek868$4d$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > jakis zasilek. Jak dlugo bedzie go dostawac? Bo rozumiem ze nailepiej sie
    > ozenic gdy juz nie bedzie przyslugiwal zasilek.

    Mówimy oczywiście o osobie ubezpieczonej.
    Po urodzeniu dostaje zasiłek macierzyński przez okres 16 tygodni (jedno
    dziecko-nie bliźniaki). Zasiłek macierzyński wynosi 100% wynagrodzenia lub
    przychodu stanowiącego podstawę jego wymiaru (przecietne wynagrodzenie z
    6-ciu ostatnich miesięcy) .Nie ma znaczenia czy samotna.
    Potem, po zakończeniu macierzyńskiego, jeżeli złozy wniosek i jej
    przysługuje dostanie zasiłek wychowawczy. Dla mężatki 318,10 zł.
    Dla samotnej matki 505,80 zł. Czyli się opłaca.
    Granica dochodu uprawniającego do wypłaty zasiłku wychowawczego to od 1
    czerwca 2002 r. do 31 maja 2003 r. - 548,00 zł na osobę w rodzinie.
    Na urlopie wychowawczym może przebywać 36 miesięcy jeżeli jest to samotna
    matka.
    Ale np. nie możecie razem dokonać rocznego rozliczenia podatkowego.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-18 15:45:03
    Od: "Rysio" <2...@p...onet.pl>

    > Potem, po zakończeniu macierzyńskiego, jeżeli złozy wniosek i jej
    > przysługuje dostanie zasiłek wychowawczy. Dla mężatki 318,10 zł.
    > Dla samotnej matki 505,80 zł. Czyli się opłaca.

    Dzieki za informacie. Rozumiem ze to wszystko jest zgodne z prawem, jesli
    zyjemy tak jak maz i zona, ale bez slubu, a pobieramy zasilek jak dla
    samotnych?

  • 4. Data: 2002-06-19 13:41:30
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Rysio <2...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeo8b4$58q$...@f...man.torun.pl...

    > Dzieki za informacie. Rozumiem ze to wszystko jest zgodne z prawem, jesli
    > zyjemy tak jak maz i zona, ale bez slubu, a pobieramy zasilek jak dla
    > samotnych?

    Samotna matka to matka niezamężna. Jesteś tylko ojcem dziecka, czyli w
    świetle prawa taka pół-rodzina ;)
    Ale jest jeszcze jeden szczegół. Oczywiście do papierów wpisuje ojca dziecka
    ale małżeństwem nadal nie jesteście.

    pozdr
    WS