  • 1. Data: 2002-06-16 14:02:18
    Temat: problem z klasyfikacją
    Od: "Camel" <c...@h...pl>

    Witam Sznowną Grupę.

    Mam pewien problem, pośrednio związany z poligrafią - może ktoś z was miał z
    czymś takim do czynienia?

    Od początku:
    Otrzymałem zlecenie z Wielkiej Brytanii na wykonanie biuletynu. Schemat
    pracy wygląda następująco:

    1. Do wykonania jest polska wersja anglojęzycznego biuletynu koncernu X.
    (biuletyn wydawany jest w kilku wersjach językowych - kilkanaście stron
    takich samych dla wszystkich wersji + kilka stron regionalnych - innych w
    dla każedgo kraju.)

    2. Firmę X obsługuje angielska agencja reklamowa Y (od nich otrzymałem
    zlecenie).
    Od agencji Y otrzymuję elektroniczną wersję angielskiego wydania +
    przetłumaczone na polski teksty. Kontaktuję się wyłącznie z nimi.

    3. Kupuję polskie fonty, przerabiam publikację na polską wersję, projektuję
    i składam strony regionalne.

    4. Wykonuję proofy, po ich akceptacji - klisze, i drukuję biuletyn w Polsce.

    5. Wydrukowany biuletyn dostarczam:
    a) połowa nakładu do Wielkiej Brytanii (do agencji Y),
    b) połowa do polskiego oddziału koncernu X, znajdującego się w tym samym
    mieście, co ja

    Problemy:
    1. Czasopismo nie ma numeru ISSN - jaką stawkę VAT zastosować?
    2. Potraktować to jako usługę, czy jako sprzedaż gotowego produktu?
    3. Czy to jest eksport, czy będę musiał rozbijać fakturę na części - osobno
    dla nakładu dostarczanego do Wielkiej Brytanii i osobno dla nakładu, który
    pozostaje w Polsce.

    Jak to ugryźć?

    Pozdrawiam
    Piotr_______