  • Data: 2011-11-16 21:31:59
    Temat: Re: zaliczka i zwrot UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Nov 2011, Wemif wrote:

    > Wpłacam zaliczkę (prepaid), do zakupu usługi nie dochodzi,

    ...i teraz pytanie:
    - czy były podstawy do uznania, że to była zaliczka
    - czy oni uznali wpłatę za zaliczkę

    IMVHO, jeśli możliwość realizacji usługi została wykluczona
    a priori z powodów różnych, w tym np. naruszenia regulaminu,
    niezwłocznego powiadomienia o odstąpieniu od oferty itede,
    to wcale nie jest oczywiste że to była zaliczka - to mogło
    być błędnie wpłacone nienależne świadczenie, podlegające
    zwrotowi, nie podlegające pod VAT.
    Dobrze gadam? :)

    > zwraca mi ją
    > kontrahent wraz z umówioną opłatą dodatkową, ale jako spółka córka
    > (nie ta sama, której zapłaciłem, jakoś powiązana).

    W kwestii formalnej:
    - wpłatę trzeba przyjąć (jest przepis w KC)
    - należy domagać się potwierdzenia od obu stron, że to tak miało
    być; jest taki stary numer "na pomyłkę i przedawnienie".

    > Faktury na zaliczkę
    > nie dostałem, tylko potwierdzenia wpłat. Firma spoza Polski.

    ...a z .ue, ze z ciekawości spytam?

    > Jak to poprawnie zaksięgować? (kpir+vat). Płatność i zwrot w złotówkach.

    "Jaki dokument zaksięgować" :]
    (nie widzę)

    pzdr, Gotfryd