  • 1. Data: 2011-11-15 10:23:07
    Temat: zaliczka i zwrot UE
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wpłacam zaliczkę (prepaid), do zakupu usługi nie dochodzi, zwraca mi ją
    kontrahent wraz z umówioną opłatą dodatkową, ale jako spółka córka
    (nie ta sama, której zapłaciłem, jakoś powiązana). Faktury na zaliczkę
    nie dostałem, tylko potwierdzenia wpłat. Firma spoza Polski. Jak to
    poprawnie zaksięgować? (kpir+vat). Płatność i zwrot w złotówkach.

    (sorry, jeśli ktoś dostał dwukrotnie, puściłem cancel, ale widzę, że
    google chyba go nie uznaje).

    a.

  • 2. Data: 2011-11-16 21:31:59
    Temat: Re: zaliczka i zwrot UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Nov 2011, Wemif wrote:

    > Wpłacam zaliczkę (prepaid), do zakupu usługi nie dochodzi,

    ...i teraz pytanie:
    - czy były podstawy do uznania, że to była zaliczka
    - czy oni uznali wpłatę za zaliczkę

    IMVHO, jeśli możliwość realizacji usługi została wykluczona
    a priori z powodów różnych, w tym np. naruszenia regulaminu,
    niezwłocznego powiadomienia o odstąpieniu od oferty itede,
    to wcale nie jest oczywiste że to była zaliczka - to mogło
    być błędnie wpłacone nienależne świadczenie, podlegające
    zwrotowi, nie podlegające pod VAT.
    Dobrze gadam? :)

    > zwraca mi ją
    > kontrahent wraz z umówioną opłatą dodatkową, ale jako spółka córka
    > (nie ta sama, której zapłaciłem, jakoś powiązana).

    W kwestii formalnej:
    - wpłatę trzeba przyjąć (jest przepis w KC)
    - należy domagać się potwierdzenia od obu stron, że to tak miało
    być; jest taki stary numer "na pomyłkę i przedawnienie".

    > Faktury na zaliczkę
    > nie dostałem, tylko potwierdzenia wpłat. Firma spoza Polski.

    ...a z .ue, ze z ciekawości spytam?

    > Jak to poprawnie zaksięgować? (kpir+vat). Płatność i zwrot w złotówkach.

    "Jaki dokument zaksięgować" :]
    (nie widzę)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-11-17 08:24:35
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > ...i teraz pytanie:
    > - czy były podstawy do uznania, że to była zaliczka
    > - czy oni uznali wpłatę za zaliczkę

    Uznają to ogólnie jako 'prepaid', wpłaciłem świadomie, ale nie
    skorzystałem z usługi.

> [...]
    > - należy domagać się potwierdzenia od obu stron, że to tak miało
    > być; jest taki stary numer "na pomyłkę i przedawnienie".

    Tak, ue.

    > "Jaki dokument zaksięgować" :]
    > (nie widzę)

    Wpłatę. Nagle z firmy drugiej dostaję przelew, opisany jakoś nieskładnie,
    chodzi o to aby US się nie przyczepił, że nie wystawiłem na tę kwotę
    faktury gdy dostałem płatność (zwrot).
    Dostałem trochę więcej niż wpłaciłem, jak rozumiem, na różnicę,
    muszę wystawić fakturę (tylko zastanawia mnie jak to udokumentować).

    a.