  • Data: 2008-07-13 18:02:55
    Temat: Re: zakup w USA, SAD
    Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy aby odliczyć naliczony przy cle VAT trzeba składać druk SAD ?

    Ostatnio trochę drążyłem ten problem.
    W moim US otrzymałem ostatnio informację, że można odliczyć VAT na podstawie
    "Dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego obrót pocztowy -
    przywóz" taki dokument otrzymałem przy odprawie przesyłki pocztowej. Dla US
    nie był problemem również brak mojego NIPu ani pełnej nazwy DG (adresowany
    był na moje nazwisko).

    Z kolei w Pocztowym Urzędzie Celnym poinformowano mnie, że aby odliczyć VAT
    i należności celne powinienem złożyć SAD. Według nich przesyłka adresowana
    na firmę = obowiązkowo SAD, co moim zdaniem nijak się nie ma do
    Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego trybu i warunków
    przedstawiania towarów i dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym
    (Dz. U. z dnia 19 marca 2007 r.) - oczywiście o ile przedstawiany UC towar
    spełnione wymienione w nim warunki zwolnienia z obowiązku składania
    deklaracji SAD.

    > Czy ktoś z Was wypełniał SAD samodzielnie z powodzeniem? (w sensie, czy
    > jest
    > sens próbowania samodzielnie, dużo tam numerków i możliwości błędu)

    Podobno deklarację SAD przekazuje się do Urzędu Celnego elektronicznie. W
    agencji celnej poinformowano mnie, że przynoszę im niezbędne dokumenty - na
    ich podstawie generują SAD, przekazują mi go na dyskietce, którą mam wysłać
    do UC. Za taką usługę życzą sobie ok 80 zł.

    Pozdrawiam
    Karelin