  • Data: 2008-07-16 22:10:36
    Temat: Re: zakup w USA, SAD
    Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dostalem takie pismo
    > http://amsnet.pl/priv/clo
    > (strona 1. punkt 1.)

    I tu może być pies pogrzebany. Napisano tam, że nadawca nieprawidłowo
    wypełnił deklarację celną. W rozporządzeniu, które wcześniej cytowałem była
    informacja, że przesyłki są przedstawiane organom celnym wraz z deklaracjami
    CN 22 lub CN 23, ewentualnie pod pewnym warunkiem CP 72. Niewykluczone, że w
    przypadku prawidłowo wypełnionej przez nadawcę deklaracji celnej nie
    robiliby problemu i wystawili dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia
    celnego...

    Na temat zagadnienia zakup na firmę = SAD mam pewną teorię. Otóż,
    obowiązkowo objęte SADem są np. przesyłki o wartości powyżej 1000 euro
    (niezależnie, czy adresowane do osoby fizycznej bez DG czy na firmę).
    Różnica jest taka, że w przypadku przesyłek dla osób fizycznych to Urząd
    Celny sporządza dokument SAD a w przypadku przedsiębiorcy taki obowiązek
    spoczywa na nim. Myślę wiec, że celnicy często bez uzasadnienia starają się
    przerzucać ten obowiązek na przedsiębiorców nawet w przypadku przesyłek o
    mniejszej wartości.

    Ja z kolei mam pytanie jak rozumiecie jeden z warunków dokonywania odpraw
    celnych z SAD, mianowicie: "przesyłki pocztowe adresowane do
    przedsiębiorców, zawierające towary przeznaczone do celów handlowych, w
    stosunku do których istnieje obowiązek uiszczenia należności przywozowych
    lub podatkowych, są częścią serii podobnych czynności". Na jakiej podstawie
    weryfikuje się co jest częścią podobnych czynności? Ciekaw jestem waszych
    opini.