  • Data: 2010-09-21 23:15:51
    Temat: Re: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2010 23:48, s_13 pisze:
    > Chcę szerzej rozwinąć działalność, którą zajmuję się dotychczas
    > hobbistycznie. Polega to na okazyjnym zakupie od osób fizycznych
    > używanych zabawek, modeli i różnych innych drobiazgów, głównie dla
    > dzieci (od znajomych, ich znajomych, na allegro, na bazarze, itp),
    > odnawianiu ich kompletowaniu i sprzedawaniu na allegro. Teraz
    > chciałbym otworzyć sklep internetowy i zwiększyć obroty i dochody :-)

    DG się nie otweira, tylko prowadzi -co najwyżej niezarejestrowana :-)

    > Pewnie trzeba będzie założyć DG, ale jak dokumentować zakup używanych
    > towarów od osób fizycznych. Wiem, że umowa kupna-sprzedaży załatwia
    > sprawę, ale kto będzie chciał się w to bawić sprzedając np. wiaderko
    > klocków lego za 10 PLN, no i co z zakupem z allegro, czy da się to
    > jakość uprościć?

    Towar zaksięgować musisz bezwzględnie, w dacie jego otrzymania, choćby
    na bazie własnego opisu zgodnego ze wzorem z rozporządzenia do KPiR.
    Co do wydruków z Allegro się nie wypowiadam bo pamiętam że jakieś miny
    tam były (z cyklu brak kosztów ze względu na brak podpisu sprzedawcy na
    wydruku).

    > Druga sprawa: jeśli jednak będę sporządzał te umowy, to jak to ująć:
    > np. kupuję od kilkudziesięciu osób po wiaderku klocków, potem wrzucam
    > wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
    > odsprzedaję, i co teraz, umowy mają być na każdy klocek osobno? :-)

    A co gdy deweloper sprzedaje dom, do budowy którego użył 10000 cegieł ;-) ?

    > od czego i czy w ogóle liczyć VAT
    > jakoś nie mogę tego objąć, aż się biznesu odechciewa... :-(

    Zakładasz Ltd w UK z kapitałem 100GBP.. a dalej już pójdzie :-)

    --
    Tomek