eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży › Re: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
  • Data: 2010-09-21 23:09:59
    Temat: Re: zakup towarów od osoby fizycznej w celu odsprzedaży
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-09-21 23:48, s_13 wrote:
    > Chcę szerzej rozwinąć działalność, którą zajmuję się dotychczas
    > hobbistycznie. Polega to na okazyjnym zakupie od osób fizycznych
    > używanych zabawek, modeli i różnych innych drobiazgów, głównie dla
    > dzieci (od znajomych, ich znajomych, na allegro, na bazarze, itp),
    > odnawianiu ich kompletowaniu i sprzedawaniu na allegro. Teraz

    Czyli IMHO prowadzisz niezarejestrowaną DG i chwalisz się tym na
    usenecie. Pięknie! :-)

    > chciałbym otworzyć sklep internetowy i zwiększyć obroty i dochody :-)
    > Pewnie trzeba będzie założyć DG, ale jak dokumentować zakup używanych
    > towarów od osób fizycznych. Wiem, że umowa kupna-sprzedaży załatwia
    > sprawę, ale kto będzie chciał się w to bawić sprzedając np. wiaderko
    > klocków lego za 10 PLN, no i co z zakupem z allegro, czy da się to
    > jakość uprościć?

    Jeśli będziesz na KPiR to dokumentowanie zakupów ma dwa aspekty.

    1) Dokumentowanie faktu pozyskania towarów handlowych, etc - jest to
    banalne (doczytaj rozporządzenie "o KPiR").

    2) Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodu - to jest nieco bardziej
    skomplikowane.

    Jeśli zechcesz biznes prowadzić zgodnie z rozporządzeniem to sprawę
    załatwia Ci dopiero rachunek wystawiony przez sprzedawcę (albo
    odpowiednia klauzula w umowie). W każdym razie musisz mieć kwit z
    podpisem sprzedającego z którego wynika, że otrzymał zapłatę.

    Ale ponieważ, jak wiadomo, podczas wydawania rozporządzenia minister był
    łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe to być może wystarczy Ci jeśli
    (częściowo) olejesz rozporządzenie i w zakresie KUP biznes będziesz
    prowadził jedynie zgodnie z ustawą (o PDOF).

    Wtedy dowodem poniesienia kosztu może być dla tego przykładu
    potwierdzenie przelewu, którym zapłaciłeś za towar. Albo jakikolwiek
    inny, wiarygodny kwit z którego wynika ile, komu i za co zapłaciłeś.

    > Druga sprawa: jeśli jednak będę sporządzał te umowy, to jak to ująć:
    > np. kupuję od kilkudziesięciu osób po wiaderku klocków, potem wrzucam
    > wszystko do jednego pudła i z tego robię zupełnie nowe zestawy, które
    > odsprzedaję, i co teraz, umowy mają być na każdy klocek osobno? :-)

    Co się tak przyczepiłeś do tej umowy? Masz wpisywać zakup towarów
    handlowych, etc. i dokumentować poniesione koszty. A umowy mogą być w
    skrajnym przypadku ustne.

    > od czego i czy w ogóle liczyć VAT

    Jeśli zrezygnujesz ze zwolnienia podmiotowego to od całości sprzedaży.

    > jakoś nie mogę tego objąć, aż się biznesu odechciewa... :-(

    A to już należy mieć pretensje do "miszczów businessu" z Wiejskiej ...

    Powodzenia

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1