  • Data: 2004-01-26 06:42:08
    Temat: Re: zakup samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 Jan 2004, daanuta wrote:
    [...]
    >+ slyszalam o przypadku ze US zakwestionowal odliczenie VAT od samochodu jako
    >+ sr, trwalego w miesiacu otrzymania f-ry poniewaz pojazd nie byl jeszcze
    >+ zarejestrowany wiec nie byl sr. trw.

    ++++
    6) zakupach inwestycyjnych - rozumie się przez to zakupy towarów lub usług
    zaliczanych na podstawie odrębnych przepisów do środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych; dotyczy to również zakupów
    zaliczonych do inwestycji rozpoczętych (w toku),
    ----

    Oczywistym jest że skoro VAT *musi* być odliczony "w miesiącu lub
    miesiącu następnym" zaś ŚT być może "bedzie uruchomiony" później
    to owo "stanowisko" (BTW: mam pytanie - czy NA PIŚMIE ?) byłoby
    nielogiczne.
    Masz chyba "inwestycję w toku", musisz jeszcze zainwestować w OC ;)

    >+ i co z tym zrobic?

    IM*H*O - j.w. UWAGA: nie jestem doradzcą, to tylko opinia :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)