eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizakup podzespolow,skladanie zestawow i srodki trwale --->> › Re: zakup podzespolow,skladanie zestawow i srodki trwale --->>
  • Data: 2002-01-22 10:15:17
    Temat: Re: zakup podzespolow,skladanie zestawow i srodki trwale --->>
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jan 2002, Krzysztof Szyszkowski wrote:

    >+ Witam!
    [...]
    >+ Mam w zwiazku z tym kilka pytan:

    Zaczynają się kwalifikować do FAQ :)
    Też je miałem - więc "poczuwam się" :) (do "zwolnienia od
    obowiązku" ;)!) tych co wcześniej odpowiadali (bo pewnie im się znudzi).

    >+ 1. Wolalbym zlozyc (bo umiem i lubie:) zestawy komputerowe z kupionych w
    >+ hurtowni podzespolow. Jak mam z tego zrobic srodki trwale i jak zaksiegowac
    >+ fakt skladania komputerow (KPiR)?

    Sporządzić protokoły wyprodukowania środków trwałych :)
    (można na odwrocie faktury opisać "na co poszło").
    Następnie ŚT do ewidencji ŚT (przy KPiR jest obowiązkowa !)
    i *amortyzacja* w koszty.
    Jeszcze raz: do KPiR *nie* wpisujesz ani ŚT (nabywanych
    jako "gotowe") ani części do produkcji ŚT (choć nie ma prze-
    ciwwskazań żeby np. wyksięgować towar handlowy "do produkcji"
    z KPiR - właśnie *wy*księgować jeśli już ktoś wpisał).
    Do KPiR wpisujesz *kwoty amortyzacji* wykazane w EŚT;
    oczywiście to może być amortyzacja *jednorazowa* -:) o czym niżej.
    Do FAQ najwyraźniej :) należy również problem "jak amortyzować" :)

    >+ 2. Czy kupic wszystko na jedna fakture czy oddzielne fakturki na kazdy
    >+ komputer? Ma to jakies znaczenie?

    Zaraz, chcesz kupować częsci a nie komputery ?
    IMHO - bez znaczenia. 6 płyt głównych, 6 procesorów,
    6 dysków, ... i protokół na poskladanie 6 kompów
    (chyba że będzie to dłuugo trwało - to żeby nie mieć
    kłopotów w razie kontroli można"protokołować" w miarę
    składania)

    >+ 3. Jak najlepiej bedzie rozlozyc koszty tych zestawow w czasie ich
    >+ eksploatowania?

    -:)
    Weźmij groups.google.com, zaaplikuj "zaawansowane" i szukaj.

    Możesz:
    - spróbować tak wyprodukować, żeby zmieścić się poniżej 3500 zł.
    Wtedy możesz wziąć i wrzucić sprzęt w wyposażenie i bezpośrednio
    w KUP. Pewnie wiesz że ma to swoje wady.
    - zrobić j.w. (do 3500 zł) i amortyzować jednorazowo. IMHO to jest
    najlepsze rozwiązanie: po pierwsze ŚT (w razie gdybyś kiedyś zamykał
    DG to już nie płacisz podatku), po drugie ŚT -:), czyli można
    rozbudowywać - a jeśli rozbudowa jest tańsza niż 3500 zł to możesz
    ją wrzucić w KUP jako "ulepszenie do 3500".
    Jak widzisz - moze się np. opłacać dokupienie drukarek *po* oddaniu
    sprzętu do eksploatacji; UWAGA: komputery PRZED zaliczeniem
    muszą być "kompletne" (działające) - bo inaczej...
    Jest cały paragraf w UoPDoOF jak naliczyć zaległe podatki
    od nienaliczonej amortyzacji :>
    - bez względu na cenę - amortyzować *liniowo* ze współczynnikiem
    *2 (niedawno przesłuchiwałem na grupie... a sprawa wracała
    regularnie - popatrz na rzeczonego googla !)
    - amortyzować degresywnie lub "zwyczajnie" (ale to dłużej trwa !)

    Uff... !

    >+ Pozdrawiam,
    >+
    >+ Krzysztof Szyszkowski