  • 1. Data: 2002-01-22 00:38:09
    Temat: zakup podzespolow,skladanie zestawow i srodki trwale --->>
    Od: "Krzysztof Szyszkowski" <s...@g...univ.gda.pl>

    Witam!

    W glowie rodzi mi sie pewien biznes. Robie biznesplan, plan inwestycji i
    takie tam....

    Miedzy innymi chcialbym stworzyc kilka stanowisk komputerowych.

    Mam w zwiazku z tym kilka pytan:

    1. Wolalbym zlozyc (bo umiem i lubie:) zestawy komputerowe z kupionych w
    hurtowni podzespolow. Jak mam z tego zrobic srodki trwale i jak zaksiegowac
    fakt skladania komputerow (KPiR)?

    2. Czy kupic wszystko na jedna fakture czy oddzielne fakturki na kazdy
    komputer? Ma to jakies znaczenie?

    3. Jak najlepiej bedzie rozlozyc koszty tych zestawow w czasie ich
    eksploatowania?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Szyszkowski

  • 2. Data: 2002-01-22 10:15:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, Krzysztof Szyszkowski wrote:

    >+ Witam!
    [...]
    >+ Mam w zwiazku z tym kilka pytan:

    Zaczynają się kwalifikować do FAQ :)
    Też je miałem - więc "poczuwam się" :) (do "zwolnienia od
    obowiązku" ;)!) tych co wcześniej odpowiadali (bo pewnie im się znudzi).

    >+ 1. Wolalbym zlozyc (bo umiem i lubie:) zestawy komputerowe z kupionych w
    >+ hurtowni podzespolow. Jak mam z tego zrobic srodki trwale i jak zaksiegowac
    >+ fakt skladania komputerow (KPiR)?

    Sporządzić protokoły wyprodukowania środków trwałych :)
    (można na odwrocie faktury opisać "na co poszło").
    Następnie ŚT do ewidencji ŚT (przy KPiR jest obowiązkowa !)
    i *amortyzacja* w koszty.
    Jeszcze raz: do KPiR *nie* wpisujesz ani ŚT (nabywanych
    jako "gotowe") ani części do produkcji ŚT (choć nie ma prze-
    ciwwskazań żeby np. wyksięgować towar handlowy "do produkcji"
    z KPiR - właśnie *wy*księgować jeśli już ktoś wpisał).
    Do KPiR wpisujesz *kwoty amortyzacji* wykazane w EŚT;
    oczywiście to może być amortyzacja *jednorazowa* -:) o czym niżej.
    Do FAQ najwyraźniej :) należy również problem "jak amortyzować" :)

    >+ 2. Czy kupic wszystko na jedna fakture czy oddzielne fakturki na kazdy
    >+ komputer? Ma to jakies znaczenie?

    Zaraz, chcesz kupować częsci a nie komputery ?
    IMHO - bez znaczenia. 6 płyt głównych, 6 procesorów,
    6 dysków, ... i protokół na poskladanie 6 kompów
    (chyba że będzie to dłuugo trwało - to żeby nie mieć
    kłopotów w razie kontroli można"protokołować" w miarę
    składania)

    >+ 3. Jak najlepiej bedzie rozlozyc koszty tych zestawow w czasie ich
    >+ eksploatowania?

    -:)
    Weźmij groups.google.com, zaaplikuj "zaawansowane" i szukaj.

    Możesz:
    - spróbować tak wyprodukować, żeby zmieścić się poniżej 3500 zł.
    Wtedy możesz wziąć i wrzucić sprzęt w wyposażenie i bezpośrednio
    w KUP. Pewnie wiesz że ma to swoje wady.
    - zrobić j.w. (do 3500 zł) i amortyzować jednorazowo. IMHO to jest
    najlepsze rozwiązanie: po pierwsze ŚT (w razie gdybyś kiedyś zamykał
    DG to już nie płacisz podatku), po drugie ŚT -:), czyli można
    rozbudowywać - a jeśli rozbudowa jest tańsza niż 3500 zł to możesz
    ją wrzucić w KUP jako "ulepszenie do 3500".
    Jak widzisz - moze się np. opłacać dokupienie drukarek *po* oddaniu
    sprzętu do eksploatacji; UWAGA: komputery PRZED zaliczeniem
    muszą być "kompletne" (działające) - bo inaczej...
    Jest cały paragraf w UoPDoOF jak naliczyć zaległe podatki
    od nienaliczonej amortyzacji :>
    - bez względu na cenę - amortyzować *liniowo* ze współczynnikiem
    *2 (niedawno przesłuchiwałem na grupie... a sprawa wracała
    regularnie - popatrz na rzeczonego googla !)
    - amortyzować degresywnie lub "zwyczajnie" (ale to dłużej trwa !)

    Uff... !

    >+ Pozdrawiam,
    >+
    >+ Krzysztof Szyszkowski

    Nawzajem - Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-22 13:56:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    Moze Pan rowniez kupisc czesci i wyprodykowac we wlasnym zakresie kopmutery
    nie
    podlegajace amortyzacji - jesli ich cena (jednostkowa) nie przekroczy 3 500
    (w przypadku VAT-mama netto)
    Wtedy bezposrednio w koszty.

    Boguslaw