    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup na allegro, przedpłata, brak proformy
    Date: Tue, 5 Jul 2011 09:35:17 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 09:25:06 +0200, Albercik napisał(a):

    > nie lubię się kopać z koniem, a przyszło mi się kopać z dwoma...
    > Kupiłem, ze swojego prywatnego konta, na allegro pewien przedmiot dla
    > firmy w której pracuje.
    > Sprzedawca nie wysyła za pobraniem, jedynie przelew, sprzedawca nie chce
    > wystawić faktury proformy.
    > Natomiast moja firma nie chce wykonać przelewu bez żadnego papieru. No
    > niby jest zawarta umowa na zakup, i na tej podstawie można by puścić
    > przelew, ale umowa ta jest zawarta pomiędzy mną a sprzedawcą, a nie
    > pomiędzy sprzedawcą a moją firmą.

    Myślę, że najpoważniejszy problem nie polega na proformie ale na tym, że
    to ty kupiłeś a nie firma. I ostateczna faktura którą wystawi sprzedawca
    będzie na ciebie a nie na firmę. Jak sobie wyobrażasz, że firma będzie w
    stanie taką fakturę zaksięgować?

    > Z której strony to ugryźć aby przerwać błędne koło? Pomyślałem że może
    > zapłacę przelewem ze swojego prywatnego konta, a jak przesyłka i faktura
    > przyjdzie to rozliczę gotówkę w firmie. Ale księgowość i na to się
    > buntuje, bo na fakturze będzie zapłacono przelewem. Jak i jedna tak i
    > druga strona chce być bardziej niż święta w papierkologii.. co w takiej
    > sytuacji zrobić?

    z moich doświadczeń wynika, że jeśli ostateczna faktura jakimś cudem
    będzie na firmę, to najłatwiejszym rozwiązaniem dla księgowości może być
    wypłacenie ci zaliczki gotówkowej równej lub większej od kosztu i jej
    rozliczenie.