    Date: Tue, 05 Jul 2011 09:53:21 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup na allegro, przedpłata, brak proformy

    W dniu 05-07-2011 09:25, Albercik pisze:
    > Witam
    > nie lubię się kopać z koniem, a przyszło mi się kopać z dwoma...
    > Kupiłem, ze swojego prywatnego konta, na allegro pewien przedmiot dla
    > firmy w której pracuje.
    > Sprzedawca nie wysyła za pobraniem,

    Nie musi. Miałeś spisane dopuszczalne formy płatności, zdecydowałeś się
    kupić. Zaakceptowałeś warunki sprzedawcy.

    > jedynie przelew, sprzedawca nie chce
    > wystawić faktury proformy.

    Pro forma to jest dokument zwyczajowy, jest wystawiany jak się strony
    umówią, ewentualnie kiedy sprzedawca ma taki zwyczaj, wymusić nie można.

    Jest taki zapis dotyczący sprzedaży konsumenckiej:

    "2. Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru
    lub na próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych
    sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne
    postanowienia zawartej umowy."

    Ale w momencie kiedy żądasz dokumentu na firmę to już wypadasz z tej ustawy.

    > Natomiast moja firma nie chce wykonać przelewu bez żadnego papieru.
    > No niby jest zawarta umowa na zakup, i na tej podstawie można by puścić
    > przelew, ale umowa ta jest zawarta pomiędzy mną a sprzedawcą, a nie
    > pomiędzy sprzedawcą a moją firmą.

    Było zapytać sprzedawcę, czy wystawi proformę, zapytać przełożonego, czy
    zapłaci bez proformy, zapytać księgową jakie rozliczenie przyjmie.
    Było pomyśleć zanim się wyklikało transakcję.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813