    From: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup autka - jak najkorzystniej
    Date: Tue, 28 Jun 2005 01:31:34 +0200

    Użytkownik "marxjo" napisał w wiadomości ...
    > Witam!
    >
    > Chcę zakupić autko, a zarazem założyć DG.
    > Głupie to, ale autko potrzebowałbym na teraz, a DG za jakiś czas dopiero.
    > Chodzi mi o VAT, tzn. czy jak najpierw założe DG, a potem kupie autko na FV, to
    > będę mógł sobie odliczyć VAT ? Ja rozumiem to tak, że kupie putko na FV, podczas
    > gdy nie mam żadnych dochodów na DG, to cały VAT jest mój :)
    > Dobrze godom ?

    dobrze godosz, VAT od putka będzie Twój... o ile jeszcze spełni
    parę artykułów ustawy VAT... :)

    > A gdymi _najpierw_ kupił autko, to jak wówczas wygląda sprawa ?
    > Przecież nie sprzedam samemu sobie auta bez FV, a takowej sobie nie wydam, bo
    > reprezentuje 2 strony w 1 osobie :)
    > Ok, trochę się zagubiłem... ;) Prosiłbym kogoś o małe wyjaśnienie.

    wyjaśnienie krótkie, VAT'u nie będzie... :(

    > Pytam także z ciekawości, bo idąc tym tokiem myślenia, to ludzie zakładaliby
    > masowo DG ! Kij z tym comiesięcznym ZUSem, skoro zakupuje autko, czy inne cuda
    > na kilkadziesiąt, lub kilkaset tysięcy :) I cap, odzyskują ~20%
    > PS
    > Jestem studentem <26, więc ZUS mnie nie obowiązuje.

    od DG ? a tutaj jesteś w dużym błędzie... ale przynajmniej jesteś młody
    ROFL...

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S. przepraszam za żartobliwy ton odpowiedzi ale naprawdę było mi wesoło...