  • Data: 2005-06-27 23:13:02
    Temat: zakup autka - jak najkorzystniej
    Od: marxjo <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Chcę zakupić autko, a zarazem założyć DG.
    Głupie to, ale autko potrzebowałbym na teraz, a DG za jakiś czas dopiero.
    Chodzi mi o VAT, tzn. czy jak najpierw założe DG, a potem kupie autko na FV, to
    będę mógł sobie odliczyć VAT ? Ja rozumiem to tak, że kupie putko na FV, podczas
    gdy nie mam żadnych dochodów na DG, to cały VAT jest mój :)
    Dobrze godom ?

    A gdymi _najpierw_ kupił autko, to jak wówczas wygląda sprawa ?
    Przecież nie sprzedam samemu sobie auta bez FV, a takowej sobie nie wydam, bo
    reprezentuje 2 strony w 1 osobie :)
    Ok, trochę się zagubiłem... ;) Prosiłbym kogoś o małe wyjaśnienie.

    Pytam także z ciekawości, bo idąc tym tokiem myślenia, to ludzie zakładaliby
    masowo DG ! Kij z tym comiesięcznym ZUSem, skoro zakupuje autko, czy inne cuda
    na kilkadziesiąt, lub kilkaset tysięcy :) I cap, odzyskują ~20%

    PS
    Jestem studentem <26, więc ZUS mnie nie obowiązuje.

    Czas się nie śpieszy - to my nie nadążamy