    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Date: Sun, 24 Oct 2004 00:12:36 +0200
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410201123040.1332@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410201717560.1332@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410212203390.1648@athlon>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410212203390.1648@athlon>,

    > On Thu, 21 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    > [...UWAGA: rozważania TWORRETYCZNE, to nie jest AKTUALNY
    > tekst przepisu :)...]

    Fakt, powinienem zaznaczyć dla postronnych :)

    > Skoro jest w treści "powiększa się" a nie ma "z zastrzeżeniem"
    > to CO NAJMNIEJ trzeba się zastanowić co miałoby wykluczać taką
    > interpretację.

    Dla mnie motasz. Warunek podwyższenia WP jest zapisany jasno. A
    "powiększa się" "o sumę".

    > Aczkolwiek to byłby źle (niejasno zapisany) tekst :(
    > Wróć: to JEST źle zapisany tekst... (z zastrzeżeniem iż średnio
    > biorąc ustawa o dochodowym jest i tak o rząd wielkości lepsza niż
    > ustawa o VAT).
    > No i... wybrałem najsłabszy punkt do zmiany :[
    No kurczę, niech i ja mam jakieś rundy choć zremisowane :)

    > Muszę przyznać że co najmniej TEN pogląd uznaję za sporny, poddaję,
    > ale... z tak zapisanego tekstu chyba jaśniej widać słuszność
    > poglądu o który idzie "właściwy" spór :)

    Fakt. Wywód się kupy trzyma. Gorzej, że po przykładzie z silnikiem
    argumentacja pt. "3,5 jest po to, żeby jako osobny ŚT nie brać" też się
    broni...
    No i jest wątpliwość ogólna: czy "a contrario" można zawsze i
    bezkrytycznie? A jeśli nie, to czy można w tym przypadku?

    > Jeśli kwoty są *równe* to na wsparcie "nieliczenia do sumy"
    > jest dodatkowo ratio legis (zasada racjonalnego ustawodawcy:
    > skoro wartość części NIE miałaby znaczenia powstaje pytanie
    > po co ustawodawca zapisał tę kwotę dwa razy - zakładając że
    > wie co robi (a "ratio legis" oznacza że to jest PEWNIK)

    Noooo... Ta zasada w naszej rzeczywistości wydaje mi się jak najbardziej
    do podważenia (patrz np. przepisy o zamianach wieczystego na własne) :)

    > a bez "limitu ceny częsci" wystarczyłoby zapisać raz.

    Dyskusyjne. Ale odpuśćmy.

    > ...dopóki sam się nie natkniesz i natniesz.
    > A później napiszesz na grupę ;)

    Będę się starał wcześniej, obiecuję :)

    > IMO tak :)
    > O ile "normalnie" nie widać podstaw do opóźnionego wpisania wydatku
    > w KUP, to przy listopadowym można zarzucić "celowość"...

    To jedno. Drugie - w ustawie odnośnie nie amortyzowanych ŚT jest
    "stanowią koszty w miesiącu oddania do użytkowania", a zastrzeżeń nie
    znalazłem...

    --
    pozdrawiam
    Jarek