  • Data: 2004-09-23 11:12:33
    Temat: Re: wynagrodzenie na podstawie wyroku sadowego
    Od: "Alosza" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news:

    > No to IMHO "koledzy wyłożyli"...
    > Skoro podatek się należy - to otrzymując kwotę netto podatnik
    > DOSTAŁ kwotę podatku. Został tylko zgodnie z przepisami obdarty
    > na rzecz Skarbu przez płatnika... Ja tam też tylko "szarym
    > podatnikiem" jestem, ale wymóg jest dość bezwzględny.
    > Tak BTW: chyba ci się zgadzają wyliczenia "oczekiwanej wartości" ?

    Oczekiwane wartości? Nierozumiem jak wyliczono zasądzone kwoty, ale
    przymierzając do tego jak powninno się liczyć to wygląda to na brutto.

    > Tia... znaczy nie ma kart zegarowych :]

    Heh, jest inna oficjalna ewidencja czasu pracy (oceniona jako właściwa),
    która (jak się okazało) w konfrontacji z jakimiś osobistymi notatkami
    nadgodzin bierze zupełnie "w łeb", ale o tym długo by można...

    > [...]
    >
    > PODAJ GO !

    w oparciu o ustawe o podatku dochodowym od osób fizycznych :-)
    Przepis to za dużo powiedziane, znalazłem interpretacje która brzmi mniej
    więcej tak

    Chodzi o to, że na podstawie art 31. ustawy z dn.26.07.1991 o podatku
    dochodowym od osób fizycznych komornik nie jest zobowiązany do odprowadzania
    zaliczki na podatek dochodowy. Nie jest do tego równierz zobowiązany zakład
    pracy gdyż w tym przypadku to nie on "faktycznie" wypłaca wynagrodzenie ze
    stosunku pracy. Natomiast na podstawie art.12 ust.1 ww. ustawy: kwoty
    przekazane przez komornika podatnikowi stanowią tutaj przychody ze stosunku
    pracy, więc to podatnik musi zapłacić od nich podatek i ująć je w zeznaniu
    rocznym.

    Natomiast napewno nie płaci się podatku od odsetek nieterminowego
    wynagrodzenia ze stosunku pracy, ale to chyba wiadomo.

    pozdrawiam
    Alosza