    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wykazywac?: najem, vat7, DG
    Date: Sat, 27 Mar 2010 09:33:50 +0100

    Dnia 27-03-2010 o 07:39:31 Przemek <p...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    > wynajmuje prywatnie na ryczalt mieszkanie. Otworzylem DG (platnik vat)
    > i teraz przyjdcie mi zlozyc VAT7 za kwartal
    > Dzwonilem do US i tam pani nie byla w 100% pewna czy powinienem
    > wykazywac najem z moja DG -
    >
    > Czy powinienem to wykazac w vat7 poz 20ta jako: "Dostawa towarow oraz
    > sw. uslug ...zwolnione od podatku"?

    Nie wiem bo nigdy tego nie robiłem, ale pogdybam.

    DG w rozumieniu VAT to nie jest to samo co DG w rozumieniu PIT
    - dla PITu najem i działalność gospodarcza to są dwa różne źródła.
    Innymi słowy możesz wynajmować lokal jako osoba prywatna Jan Kowalski,
    oraaz handlować marchewką jako firma Warzywniak Jan Kowalski.

    Natomiast do VATu jesteś zawsze Janem Kowalskim i zarówno najem
    jak i handel marchewką są równoprawną działalnością gospodarczą
    w rozumieniu VAT. Więcej - powinny być uwzględnione w tej samej
    ewidencji VAT oraz zsumowane na VAT-7. Zauważ że na VAT-R
    nie podajesz swojej firmy tylko siebie, że tak to ujmę, pisma
    z działu VAT również adresowane są do Ciebie jako Jana Kowalskiego,
    a na fakturach masz podawać swoje imię i nazwisko, a nie firmę.

    Podsumowując: IMVHO prywatny wynajem mieszkania na cele mieszkalne
    powiniene się znaleźć w tej pozycji VAT-7 o której piszesz,
    z tym że wcześniej powienien się znaleźć w ewidencji VAT którą prowadzisz,
    ponieważ VAT-7 wypełnia się na podstawie ewidencji.

    --
    Tomek