eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwspólne rozliczanie się z małżonkiem - jaki Zus i inne pytania › Re: wspólne rozliczanie się z małżonkiem - jaki Zus i inne pytania
  • Data: 2007-04-19 20:25:13
    Temat: Re: wspólne rozliczanie się z małżonkiem - jaki Zus i inne pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Apr 2007, Kuba wrote:

    > witajcie
    > chcę załozyć działalność gosp. na zasadach ogólnych i rozliczać się wspólnie
    > z żoną
    > pyt. 1 dot. formularza zgłoszeniowego o dokonanie wpisu do ewid działaln
    > gosp. - na kogo ma być zarejestrowana działaność ( czyli kto ma być widnieć
    > na formularzu, tylko ja, oboje, czy trzeba wypełnić 2 zgłoszenia ??,
    > oczywiście z grę nie wchodza żadne spółki )

    Zaraz. Sam chcesz zacząć DG, tak? To dlaczego mieszasz do tego żonę? ;)

    > pyt. 2 jak wyglądają sprawy skłedek zus, płacę wtedy 1 x ( ok 800 zł ), 2 x
    > 800 zł czy jeszcze inaczej ? żona nie prowadziała wczesniej działaności, ja
    > tak

    To ostanie jest mniej interesujące, najwyżej pytanie "kiedy" może
    mieć znaczenie dla ulgowego ZUS.
    Natomiast na to, czy masz płacić "ZUSx1" czy "ZUSx2" przecież na
    podstawie opisu powiedzieć nie jesteśmy w stanie.
    Skąd mamy wiedzieć czy żona np. będzie osobą współpracującą?

    pzdr, Gotfryd