  • 1. Data: 2007-04-19 15:58:55
    Temat: Re: wspólne rozliczanie się z małżonkiem - jaki Zus i inne pytania
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kuba wrote:
    > chcę załozyć działalność gosp. na zasadach ogólnych i rozliczać się
    > wspólnie z żoną
    > na kogo ma być zarejestrowana działaność ( czyli kto
    > ma być widnieć na formularzu, tylko ja, oboje, jak wyglądają sprawy
    > skłedek zus
    > żona nie prowadziała wczesniej
    > działaności, ja tak

    I już wszystko zapomniałeś? :-)

  • 2. Data: 2007-04-19 16:38:35
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    witajcie
    chcę załozyć działalność gosp. na zasadach ogólnych i rozliczać się wspólnie z
    żoną
    pyt. 1 dot. formularza zgłoszeniowego o dokonanie wpisu do ewid działaln gosp. -
    na kogo ma być zarejestrowana działaność ( czyli kto ma być widnieć na
    formularzu, tylko ja, oboje, czy trzeba wypełnić 2 zgłoszenia ??, oczywiście z
    grę nie wchodza żadne spółki )
    pyt. 2 jak wyglądają sprawy skłedek zus, płacę wtedy 1 x ( ok 800 zł ), 2 x 800
    zł czy jeszcze inaczej ? żona nie prowadziała wczesniej działaności, ja tak
    pzdr Kuba

  • 3. Data: 2007-04-19 20:25:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Apr 2007, Kuba wrote:

> [...]
    > na formularzu, tylko ja, oboje, czy trzeba wypełnić 2 zgłoszenia ??,
    > oczywiście z grę nie wchodza żadne spółki )

    Zaraz. Sam chcesz zacząć DG, tak? To dlaczego mieszasz do tego żonę? ;)

    > pyt. 2 jak wyglądają sprawy skłedek zus, płacę wtedy 1 x ( ok 800 zł ), 2 x
    > 800 zł czy jeszcze inaczej ? żona nie prowadziała wczesniej działaności, ja
    > tak

    To ostanie jest mniej interesujące, najwyżej pytanie "kiedy" może
    mieć znaczenie dla ulgowego ZUS.
    Natomiast na to, czy masz płacić "ZUSx1" czy "ZUSx2" przecież na
    podstawie opisu powiedzieć nie jesteśmy w stanie.
    Skąd mamy wiedzieć czy żona np. będzie osobą współpracującą?

    pzdr, Gotfryd