  • 1. Data: 2007-04-19 12:34:51
    Temat: jak to jest z tym samozatrudnieniem
    Od: "tomy" <k...@n...poland.com>

    Mam taka sytuację: pracuję na cały etat w jednej firmie i na 1/4 etatu w
    drugiej, a dodatkowo mam 3 umowy o dzięlo z kolejnymi firmami. Zakładam
    działalność gospodarczą i zostaję na cały etat w tej pierwszej firmie, w
    drugiej przechodzę z 1/4 etatu na umowę współpracy z moją działalnością i z
    tymi trzema firmami też podpisuję takie umowy i wszystkim czterem będę
    wystawiał faktury VAT (ponieważ są to usługi informatyczne - będę na Księdze
    Przychodów i Rozchodów i VAT-cie).
    Czy mogę mieć problemy w związku ze zmianami dotyczącymi samozatrudnienia od
    2007 roku?
    Jak tego uniknąć ewentualnie?

    Tomek

  • 2. Data: 2007-04-19 12:51:43
    Temat: Re: jak to jest z tym samozatrudnieniem
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-04-2007 o 14:34:51 tomy <k...@n...poland.com> napisał(a):

    > Mam taka sytuacj?: pracuj? na ca?y etat w jednej firmie i na 1/4 etatu w
    > drugiej, a dodatkowo mam 3 umowy o dzi?lo z kolejnymi firmami. Zak?adam
    > dzia?alno?ae gospodarcz? i zostaj? na ca?y etat w tej pierwszej firmie, w
    > drugiej przechodz? z 1/4 etatu na umow? wspó?pracy z
    > moj? dzia?alno?ci? i z
    > tymi trzema firmami te? podpisuj? takie umowy i wszystkim czterem b?d?
    > wystawia? faktury VAT (poniewa? s? to us?ugi informatyczne - b?d? na
    > Ksi?dze
    > Przychodów i Rozchodów i VAT-cie).
    > Czy mog? mieae problemy w zwi?zku ze zmianami dotycz?cymi
> [...]

    Kolega widze multikulturysta ;)

    Z updof:

    "
    Art. 5b.
    1. Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli
    łącznie spełnione są następujące warunki:
    1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz
    ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów
    niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
    2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych
    przez zlecającego te czynności,
    3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego
    z prowadzoną działalnością.
    "

    Rozumiem że podpadasz pod pkt 1, więc zostaje Ci zabezpieczyć się od strony
    pkt 2 i 3. Ryzuko ponosisz jeśli, mówiąc opisowo, pracujesz na własnym
    sprzęcie i sofcie,
    masz własnego neta itd, co do pkt 2 to można to zaaranżowac w umowie
    ładnie.

  • 3. Data: 2007-04-20 07:13:18
    Od: "tomy" <k...@n...poland.com>

> [...]
    > sprzęcie i sofcie,
    > masz własnego neta itd, co do pkt 2 to można to zaaranżowac w umowie

    A moze ktos podpowiedziec jak "zaaranzowac" w umowie o wspolpracy zeby nie
    spełniac tych punktow 2 i 3?
    Szkoda mi pieniedzy zeby płacic jakims doradcom czy prawnikom.

    Tomek